29. Jula 2024.

Njemački špediteri u borbi sa birokratijom, ispaštaju vozači iz BiH

 Iako se njemačke vlasti i same već godinama bore sa debirokratizacijom, uvijek postoje određene prepreke.

Jedan od očiglednih primjera borbe sa birokratijom je i špediter iz Eglinga koji već neko vrijeme želi da zaposli vozača iz Bosne i Hercegovine, ali stalno nailazi na probleme, što u Trgovinskoj komori, što u Odjeljenju za industriju. Naime, najveći problem je priznavanje njegovih kvalifikacija i vozačke dozvole iz BiH. I dok su ove mjere zaista bitne za što bolju integraciju vozača u njemačko društvo, istovremeno prave veliki problem poslodavcima poput špeditera Bernharda Šultesa koji se već dvije godine bori da zaposli sposobnog radnika iz BiH. On želi da zaposli Admira Mujčinovića, koji se već pokazao kao dobar radnik, ali jednostvano stalno nailaze na birokratske prepreke.

“Stalno odgovornost prebacuju jedni na druge”, kaže ovaj njemački špediter.

Naime, ovaj špediter se bavi prevozom robe, ima osam kamiona i devet vozača, koji voze velike kamione od 40 tona. Robu, poput hrane, drveta i raznih materijala prevoze širom Evrope. I u jednom momentu mu je hitno bio potreban vozač i jedan njegov kancelarijski radnik je preporučio Mujčinovića.

Sama činjenica da je Mujčinović dobio vozačku dozvolu za kamion u BiH je prvi od problema. Naime, BiH nije dio EU, već zemlja sa kandidatskim statusom. Upravo zato, njegova dozvola nije priznata. Ukoliko je ovaj 39-godišnjak, recimo, zaposlen u bh. firmi i povremeno vozi po EU, to ne predstalja nikakav problem. Ali, raditi kao profesionalac za njemačku firmu već postaje problem. Kao prvo, njegova vozačka dozvola mora biti priznata. Naime, Mujčinović mora da polaže dodatni test vožnje.

Ali, tu nedosljednostima nije kraj. Štaviše, ima dosta drugačijh iskustava. Primjera radi, vozačka dozvola sa tzv. Kosova se može prenijeti, iako Kosovo takođe nije dio EU.  List ironičino zaključuje da su možda tamo ispiti za polaganje vozačkog drugačiji, ne znamo.

Takođe, špediteri tvrde da je u drugim zemljama, poput Austrije, sve manje komplikovano. A, o tome kolika je potražnja za vozačima najbolje govori podatak da je autobuski operater Ettenhuber u okrugu Ebersberg nedavno čak angažovao indijske vozače autobusa, kojima je obezbjedio stalni boravak u Hrvatskoj i tamo su dobili vozačke dozvole EU. Ovo je čuo i sam Bernhard Šultes, zbog čega je i odlučio da čitav slučaj objavi u medijima.

Ali, očigledno do rješenja se teško dolazi. Šultes kaže da je privremeno zaposlio Mujčinovića kao magacionera. Ugovor mu ističe krajem jula i Šultesu zapravo nisu potrebni radnici u magacinu, već samo vozači kamiona. „Nažalost, možda ću ga morati otpustiti“, kaže frustrirano. “Sve ovo je smiješno.”

nezavisne.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare