Google ipak neće ukloniti eksterne kolačiće iz Chrome-a, a kompanija je to potvrdila ove nedelje.
Umesto uklanjanja eksternih kolačića, Google planira da predstavi novo iskustvu u okviru internet pregledača koje će korisnicima omogućiti da budu informisani i izaberu svoje preference u pregledu interneta.
Ukidanje kolačića, prema navodima kompanije, bi uticalo na onlajn oglašivače i reklamiranje. Ova objava označava veliku promenu u stavu Google, kao i kompanijinih ranijih planova da će odbaciti eksterne kolačiće do početka 2025. godine.
Google će se sada fokusirati na to da korisnicima omogući veću kontrolu nad njihovim podacima tokom pregleda interneta. To uključuje dodatne kontrole privatnosti, kao što je IP Protection u Chrome Incognito modu i tekuća poboljšanja za Privacy Sandbox API-je.
Ova odluka Google-a će u velikoj meri biti olakšanje za oglašivače, koji se oslanjaju na kolaćiće za ciljane reklame i merenje performansi.
Ubrzo nakon pomenute odluke Google, britanski CMA (telo za konkurentnost i tržište) je istaklo da razmatra uticaj koju će promena odluke kompanije Google imati.