Evropski turizam sve više cveta, sa više posetilaca i 37 odsto više potrošnje nego pre pandemije.
To predstavlja impresivno povećanje od 37 odsto u odnosu na nivoe pre pandemije od 583 milijarde evra, prema podacima Ujedinjenih nacija o turizmu koje citira publikacija.
“Za sada vidimo da destinacije južne Evrope i Mediterana ostaju konstantno popularne među putnicima u Evropi”, rekao je izvršni direktor Evropske komisije za putovanja.
Turisti cene toplije vreme u ovim krajevima. Grčka je, na primer, i dalje veoma posećena destinacija. Takođe, regioni poput Hrvatske i Malte zabežili su porast stranih turista, sa povećanjem broja od 7,6 odsto, odnosno 37 odsto u odnosu na 2019. godinu
Albanija je doživela ogroman skok udela turista, dostigavši 86 odsto u poređenju sa 2019. Sveukupno, 72 odsto turističke potrošnje je bilo u zapadnoj Evropi, navodi se u izveštaju, a većina ovih turista su bili Amerikanci.
Drugi planiraju putovanja na osnovu povoljnog kursa. Međunarodni dolasci turista povećani su za 22 odsto u Turskoj i 29 odsto u Bugarskoj u odnosu na 2019. godinu, a u Srbiji su ovi dolasci skočili za 40 odsto u odnosu na period pre pandemije.
I dok je skoro 800 milijardi dolara dodatih evropskoj ekonomiji svakako prilično pozitivna stvar, neke zemlje nisu toliko uzbuđene zbog hiperturizma u svom regionu. Neka mesta su uvela antiturističke politike, kao što su zabrana novih hotela i naknada za jednodnevne izlete, a lokalno stanovništvo je počelo da protestuje protiv prekomernog turizma.
Međutim, čini se da ovo još uvek nije odvratilo putnike koji idu u Evropu na odmor.