19. Jula 2024.

Ni svi “kineski” automobili nisu jednaki: Manje carine na BMW i VW iz Kine?

Evropska unija razmatra drastično smanjenje visokih carina koje se primenjuju na BMW i VW modele proizvedene u Kini.

Novi električni Mini kompanije BMW i Cupra Tavascan u vlasništvu VW-a se proizvode u fabrikama u Kini i podležu maksimalnim carinama od 37,6% otkako su nova pravila stupila na snagu početkom jula. 

Međutim, izvor agencije Rojters tvrdi da je Evropska komisija spremna da skoro prepolovi ove carine, na 20,8 odsto za oba modela.

Carine nisu iste za sve – brend BYD, na primer, za uvoz plaća 17,4% jer je sarađivao sa istragom EU i procenjeno je da dobija manje državne pomoći od nekih drugih proizvođača automobila. SAIC, recimo, kažnjen je carinom od 37,6% delimično jer nije sarađivao.

Istraga se, međutim, nije bavila baš svakim automobilom proizvedenim u Kini i uvezenim u Evropu, a oni koji nisu bili obuhvaćeni, poput Minija i Tavascana, automatski su dobili najstrožu kaznu. Rojters tvrdi da je EU spremna da reklasifikuje BMW i VW kao “kooperativne strane” i smanji njihove carine na 20,8 odsto.

Kako su došli do te brojke još nije jasno, ali ako ova procena ostane, činjenica da će BYD i dalje imati niže carine sugeriše da i BMW i VW do neke dobijaju finansijsku pomoć od kineske države. 

Izveštaj Komisije objavljen ranije ovog meseca objašnjava da je državna pomoć dolazila u različitim oblicima, uključujući jeftine kredite, sniženo zemljište i subvencionisane baterije.

Ironično, BMW je jedna od nemačkih brendova koji su se protivila carinama, pre svega jer bi Kina mogla da uzvrati, čineći unosan izvoz iz Evrope u tu zemlju daleko manje profitabilnim.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare