Ovo je bilo najbolje što smo u ovom trenutku mogli da uradimo.
Sa svojim plug-in hibridnim sistemom poznatim još iz BMW-a XM, novi M5 ima masu od 2.444 kg, što je sokro pola tone više od svog prethodnika.
“Dve i po tone” i “sportska limuzina” nekada su se međusobno isključivali, ali vremena se menjaju.
Frank van Mil, šef BMW-ovog M odeljenja, nedavno je rekao za CarBuzz da je ubacivanje teškog plug-in hibridnog sistema bio jedini način da se M5 zadrži u proizvodnji.
Kako kaže, BMW još nije spreman da napravi potpuno električni M5, pa je morao da pribegne hibridnoj varijanti sa dometom od oko 70 km na struju kako bi se pridržavao propisa o emisiji izduvnih gasova.
“Električni M5 bi morao da ima mnogo veću bateriju. Potrebna vam je cela nova mehanička arhitektura za EV, elektronika, visokonaponski sistem”, objašnjava van Mil.
“Ovo je zapravo bilo najbolje što smo mogli da uradimo.”
Van Mil insistira da se novi BMW M5 i dalje ponašao kao – M5.
Zanimljivo je da, s obzirom da je njegova emisija CO2 samo 50 g/km prema WLTP-u, u nekim zemljama će M5 na kraju biti pristupačniji od nehibridne konfiguracije zbog poreskih olakšica.