Vlada bi preuzela dva brenda na osnovu zakona iz decembra 2023. koji dozvoljava tu opciju ako ih vlasnik nije koristio duže od pet godina.
Vlada Italije bi mogla da preuzme istorijske marke automobila Innocenti i Autobianchi od Stellantisa i ponudi ih stranim kompanijama da počnu proizvodnju u Italiji, objavio je dnevnik Il Sole 24 Ore, ističući pregovore Rima sa grupom kineskih proizvođača.
Ministar industrije Adolfo Urso registrovao je verzije dva brenda u italijanskoj kancelariji za patente i žigove, preneo je isti izvor i dodao da se njihova grafika razlikuje od onih koje je registrovala grupa Stellantis.
Vlada bi preuzela dva brenda na osnovu zakona donetog u decembru 2023. koji dozvoljava tu opciju ako ih vlasnik nije koristio duže od pet godina. U pripremi je i uredba, čiji nacrt trenutno analizira revizorski sud, piše Il Sole 24 Ore.
Nakon što ih preuzme, vlada ih može preneti na “kompanije, uključujući i one iz inostranstva, pod uslovom da nameravaju da investiraju u Italiju ili da se presele u Italiju proizvodne aktivnosti iz inostranstva“, kaže se u zakonu.
Zastave i Jugići
Rim želi da privuče nove strane investitore i možda upregne istorijske brendove u realizaciju tog plana, spekuliše list, podsećajući da je ministar Urso tokom posete Pekingu razgovarao sa predstavnicima kompanija BYD, Great Wall Motors i Chery.
Ministarstvo industrije nije bilo dostupno za komentar, dok je Stellantis je na upit Rojtersa odgovorio da je video izveštaje medija, ali da ga vlada nije obavestila o takvim planovima.
Inocenti je postao poznat 60-ih i 70-ih godina prošlog veka proizvodnjom italijanske verzije britanskog Minija, a potom ga preuzima Fiat, danas deo Stellantis grupe.
Bivša Fiatova filijala Autobianchi proizvodila je nešto skuplje gradske automobile, kao što su A112 i I10. Neki od njegovih modela delili su Fiatove motore sa Zastavom i Jugićima, koji su se proizvodili u bivšoj Jugoslaviji po licenci Fiata.
Vlada Đorđe Meloni je mesecima u sukobu sa Stellantisom, optužujući kompaniju da zanemaruje istorijske proizvodne pogone u Italiji.
Fijat je u četvrtak, na proslavi svog 125. rođendana u istorijskom sedištu u Torinu, predstavio model Grande Panda, koji se proizvodi u Srbiji, a među gostima je bio i ministar industrije, koji je još jednom pozvao kompaniju da pokrene proizvodnju u Italiji.