Predviđene emisije po WLTP ciklusu utrostručiće se za plug-in hibride, što će dovesti do poreskog šoka za kupce na većini evropskih tržišta.
Plug-in hibridni automobili kombinuju dva sveta: s jedne strane, ova vrsta pogona može se pokretati električnom energijom koja se puni izvana. Ako nivo napunjenosti pogonske baterije padne ispod određenog nivoa, nastavlja s motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Barem je tako u teoriji. U stvarnosti, PHEV (skraćeno od Plug-in Hybrid Electric Vehicles) se ne koriste na tako idealizovan način kako se to sugeriše u teoriji, navodi Revija HAK.
Mnogi su mislili da su plug-in hibridi u padu, ali poslednjih godina sve se bolje prodaju jer je tržište električnih automobila usporilo. Ipak, nova pravila EU-a za 2027. mogla bi da budu težak udarac za plug-in hibride. Tada će se uvesti euro 6e-FCM emisijski standard, koji će radikalno povećati emisije plug-in hibrida. Razlog tome je što plug-in hibridi u stvarnosti emituju mnogo više izduvnih gasova nego što to pokazuju zvanični podaci proizvođača, a s novom test procedurom to će se i naglasiti. Takođe, mnogo vozača koristi plug-in hibirde kao klasične hibride i ne pune ih električnom energijom. U takvom režimu rada potrošnja goriva je visoka.
Da bi se 2027. godine postigle iste emisije CO₂ kao danas, po mnogo liberalnijoj test proceduri, električni domet PHEV-a mora da se poveća za oko dva i po do tri puta. Danas takvi automobili prelaze oko 70-80 km u proseku, po fabričkim merenjima.
– Električni automobil je već isplativiji za kupce. Pretpostavljamo da će realniji podaci o potrošnji plug-in hibrida ojačati taj trend – kaže Jan Dornoff iz Međunarodnog saveta za čisti prevoz.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mitsubishi