Ogroman požar izbio je u jednom od brodogradilišta Lurssen, a superjahta vredna 250 miliona dolara samo je jedno od izgubljenih plovila.
Drugog jula, radnici u objektu u Rendsburgu su upozorili vlasti na dim koji izlazi iz jednog od brodova u suvom doku, što ukazuje na vatru koja tinja. Za nekoliko sati i pošto vatrogasci više nisu mogli da pokušaju da ugase vatru iznutra, čitava hala je bila zahvaćena plamenom, uključujući i superjahtu za koju se veruje da je sve pokrenula.
Skoro 400 hitnih službi trebalo je 20 sati da ugase vatru, koja je na kraju zahvatila salu i izazvala njeno urušavanje. Rečeno je da je sve unutra potpuni gubitak, uključujući i superjahtu, koju je jedan medij identifikovao kao Project Honolulu, sa datumom isporuke predviđenim za kraj ove godine.
Ono što je dobro jeste to što vatra nije rezultirala ozbiljnim žrtvama. U lokalnim medijima se navodi da je jedan radnik hitno prevezen u bolnicu nakon zadobijenih lakših povreda, a da su 24 druga morala da dobiju medicinsku pomoć nakon udisanja dima. Vlasti su na vreme uspele da evakuišu i zapaljenu salu i okolne kuće, a takođe su izdale upozorenja stanovnicima u okolini da izbegavaju otvaranje prozora ili korišćenje ventilacionih ili klimatizacionih sistema dok je zgrada još uvek bila u plamenu zbog jakog dima.
Pošto je incident sada predmet istrage, Lurssen ne može da ulazi u detalje. U industriji u kojoj su privatnost i tajnost najvruća roba, brodogradilište najverovatnije ne bi otkrilo previše detalja ni na koji način. „Požar koji se dogodio u utorak u hali za brodogradnju u brodogradilištu Lurssen-Kroger ugašen je od ranih jutarnjih sati“, navodi se u saopštenju portparola Lurssena. „Sada ćemo započeti rad na čišćenju korak po korak u koordinaciji sa nadležnim organima“.
Od 3. jula, brodogradilište je i dalje bilo zatvoreno, kao i Kilski kanal. Lurssen kaže da će svoje zaposlene držati u toku sa razvojem događaja, posebno sa datumom kada mogu da se vrate na posao.
Što se tiče superjahte koja je potencijalno izazvala sve ovo, verovatno je to Project Honolulu, brod od 78 metara za koji se veruje da ga je naručio neimenovani milijarder iz Saudijske Arabije. Nijedno ozbiljno brodogradilište nikada neće staviti cenu na svoja plovila, a kamoli to učiniti pre isporuke vlasniku, ali buzz online tvrdi da je Honolulu procenjen na oko 250 miliona dolara. Ili, bolje rečeno, „bio“.
Ovo nije prvi put da incident u velikom brodogradilištu naglašava rizike rada na imovini visoke vrednosti, a nije ni prvi put da je Lurssenova superjahta izgubljena zbog požara. Godine 2018. izgoreo je plutajući dok u objektu u Bremenu sa projektom Sassi od 145 metara. Veruje se da je Opera bila predviđena za isporuku 2022, i procenjena na 450 miliona dolara. Ono što je ostalo od projekta Sassi pretvoreno je u veće i luksuznije plovilo za slobodno vreme. Na neki način neka vrsta plutajućeg Feniksa.
Ostaje da se vidi da li će Lurssen ili vlasnik moći da spasu bilo šta od projekta Honolulu.
AutoRepublika