Kako HAC objašnjava, sezonske cijene postoje za vozila I.A, I. i II. grupe, dok su cijene za autobuse i kamione ostale iste. Sezonske cijene putarine, ističe HAC, uvedene su 2017. godine, ali se posljednje četiri godine nisu primjenjivale, kao jedna od mjera podrške građanima i privredi u turističkoj sezoni.
“Podsjećamo da je HAC ulaskom Republike Hrvatske u evrozonu u konverziji cijena putarine zaokruživao iznose na jednu decimalu, čime je korisnicima omogućio niže cijene. Na primjer, ako je putarina u konverziji iznosila 20.17 evra, HAC ju je zaokružio na 20.10 evra umjesto na 20.20 evra. Isto tako, za razliku od drugih usluga, HAC cijene putarine nije indeksirao prema inflaciji, putarina je ista od 2012. godine”, navodi.
Hrvatske autoceste tvrde kako je model sezonskih cijena putarina jedna od prihvaćenih mjera finansijskog restrukturisanja kompanija u putničkom sektoru.
“Uvođenje sezonskih cijena putarina za određene kategorije vozila proizlazi iz činjenice da se oko 40 odsto ukupnog godišnjeg prometa ostvaruje u ljetnim mjesecima, a na pojedinim auto-putevima broj vozila ljeti povećava se i do tri puta u odnosu na ostale periode u godini. Posljedično tome, značajno se povećavaju i troškovi održavanja, sigurnosti, praćenja i upravljanja saobraćajem u ljetnim mjesecima”, ističe HAC.
Uz to, napominje kako tokom ljeta najveći udio vozila čine motocikli, lična vozila, lična vozila s prikolicom i kamperi, prenosi “Večernji“.
Nezavisne.com