Tokom jučerašnjeg dana smo preneli vest da su šanse velike da skupoceni model XM nema budućnost i da će verovatno biti poslat u penziju posle samo jedne generacije. Tu priču možete da pročitate ovde. A ako je verovanju pisanju svetskih medija, ista sudbina će zadesiti i mnogo hvaljeni model Serije 8.
Ovaj automobil je originalno predstavljen 2018. godine pod kodnom oznakom G15 i nudi se u konfiguracijama kupea, kabrioleta i takozvanog „kupea sa četvoro vrata“. Kupac može da bira između nekoliko verzija sa benzinskim i dizel motorima, a vrhunac ponude čini izdanje M8 Competition sa čak 625 konjskih snaga iz radne zapremine 4,4 litra uz pomoć turbo punjača. U stanju je da ubrza od nule do 100 km/h za 2,7 sekundi i dostigne maksimalnu brzinu od 304 km/h.
I pored svih pohvala na račun Serije 8, komercijalni uspeh je definitivno izostao. Godišnja isporuka je obično iznosila manje od 20 hiljada vozila širom sveta, što očigledno nisu dovoljno visoki prodajni rezultati da opravda postojanje. Tako barem pišu kolege sa sajta Automotive Newsa i tvrde da će G15 nestati sa tržišta nakon naredne godine. Međutim, kupci neće ostati praznih ljudi pošto bi trebalo da ga zameni Serija 6 sredinom 2026. godine. Spomenućemo da je poslednja Serija 6 nestala sa tržišta protekle godine.
Takav automobil bi bio zasnovan na novoj platformi nazvanoj CLAR (Cluster Architecture) nemačkog proizvođača vozila. Napravljena je sa idejom da bude fleksibilna da podrži dosta konfiguracija, kao što su benzinci, elektrika i kombinacija dve tehnologije.
Novinari američkog magazina Car & Driver su kontaktirali čelnike BMW-a i upitali za komentar. Dobili su odgovor da trenutno ne postoje planovi da Serija 6 stigne u izložbeno-prodajne salone dok nisu želeli da komentarišu Seriju 8.
Sa druge strane, Automotive News tvrdi da im je priču o spomenutim planovima rekao jedan od zaposlenih u izložbeno-prodajnim salonima, kojima su čelnici nemačkog giganta već predstavili svoje planove.
Šta da kažemo osim, „gde ima dima, ima i vatre“…
AutoRepublika