Po svemu sudeći to se neće desiti. A i da se desi, to će biti ograničeno samo na Evropu (pod uslovom da se ne dozovu pameti).
Ali ko je mislio da će jedan od onih koji pokušavaju da spasu motor SUS biti čovek poznat po razvoju potpuno električnih hiperautomobila u Hrvatskoj? Možda je bolje reći da izvršni direktor Bugattija Mate Rimac ne pokušava da spasi motor sa unutrašnjim sagorevanjem već samu marku Bugatti.
Pod njegovim kormilom, Bugatti Tourbillon je predstavljen ove nedelje i, ni na čije iznenađenje, prevazilazi granice onoga što bi se očekivalo da bude naslednik Chirona. Tourbillon proizvodi zapanjujućih 1.800 konjskih snaga kroz uparivanje potpuno novog, atmosferskog V16 motora i hibridnog sistema koji se sastoji od tri motora i baterije od 25 kWh. Naravno, to je hibridni hiperautomobil. Ekonomičnost zapravo nije njegova stvar. Zabava, brzina i žestina su više njegove vizit karte.
Ali ljudi su spekulisali da će sledeći Bugatti biti električni. U novim dokumentarcima koje je proizveo Bugatti, Rimac to priznaje. Međutim, kao pravi motorista, znao je da to nije put kojim marka treba da ide. Barem ne još. U prvom delu, on kaže da bi EV bilo lako napraviti – samo „uzmite Rimca Neveru i napravite Bugatti od njega“. U svakom slučaju, takođe zvuči kao varanje.
„Ali Bugatti nije u tome da napravi laku stvar, ne radi se o lakom putu“, pojašnjava Rimac. „Radi se o težem putu i činjenju pravih stvari. Osećao sam da je prava stvar imati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. I trebalo bi da bude što emotivnije, a to za mene znači prirodno aspirirano”. (Rimac je u izboru između onoga što je lako i onoga što je ispravno izabrao ovo drugo…)
Kao klinac na školskom sajmu nauke, Rimac je predstavio svoju ideju o hibridnom pogonu velike snage koristeći model automobila. Mora da je to bio solidan izveštaj jer je tadašnji generalni direktor VW-a Herbert Dis bio za to. Ipak, Rimac se suočio sa iznenađujućim brojem sumnjivaca i nakon što je ubedio šefa.
„Disu se dopalo, ali bilo je i mnogo onih koji su govorili da sledeći automobil mora biti električni, ili nemate iskustva da razvijete hibridni automobil“, rekao je Rimac. „Ili, kako ćete razviti automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem? Ovo nikada ranije niste radili”.
Iako u tim izjavama ima istine, Rimacov odgovor je bio koliko samozatajan koliko i samouveren. „Moj odgovor je bio, ništa ranije nisam uradio! Šta god da sam uradio u poslednjih 15 godina, nismo imali pravo da radimo bilo šta od toga, posebno u zemlji koja nije imala automobilsku industriju“.
B92.