Takva vest je stigla sa velikim oduševljenjem pošto je Farli poznat ne kao menadžer već kao neko kome „benzin teče kroz vene“. Bavio se amaterskim auto-moto sportom i posedovao je nekoliko klasičnih četvorotočkaša.
I zaista, Ford je počeo da nudi veoma poželjne modele tokom njegove komande. Njegova ponuda na američkom tržištu se danas smatra jednom od najboljih u istoriji firme i nema te osobe koja neće biti oduševljena novim Mustangom ili F-150 ili Broncoom. Međutim, takozvani „petrolheads“ obično imaju jednu veliku manu, a to je što donose odluke srcem umesto mozgom. Svi znamo da Fordova pouzdanost nikada nije bila vrhunska, pa ni prosečna (i to vam kaže neko ko je zakleti Fordovac od malena), ali pod vođstvom Farlija je srozana na najniži nivo.
Američki proizvođač vozila je protekle godine imao čak 57 opoziva kod kuće i sa ulica je povukao više od šest miliona vozila radi neophodnih popravki. Koliko je Ford „popularan“ među opozivima, možda najbolje govori podatak da je svaki šesti automobil povučen sa ulica „preko bare“ protekle godine nosio njegovu značku.
Ako je verovati pisanju kolega sa sajta Bloomberg, opozivi su koštali Ford čak 4,8 milijardi dolara u 2024. godini ili oko 4% ukupnih prihoda, što je za oko tri puta veća brojka u poređenju sa industrijskim prosekom. Ruku na srce, američki gigant nije jedini na listi i istraživanja pokazuju da su troškovi opoziva skočili u proseku za 42 % tokom poslednjih deset godina, ali u slučaju Forda su viši za čak 108 %.
Znajući sve to, postavlja se pitanje kako će firma unaprediti ovu nezavidnu situaciju. Farli je otvoreno priznao da je kompanija u prošlosti požurila mnoge novitete bez da su prvobitno urađena dodatna testiranja i otklonjene sve mane. Strategija je promenjena protekle godine kada je debitovala nova generacija bestselera F-150, a sada će biti primenjena i kod još nekoliko popularnih modela kao što su Bronco Sport i Maverick. Oba je trebalo da počnu da pristižu u izložbeno-prodajne salone u osveženom izdanju do kraja godine, ali kako stvari stoje, to se ipak neće desiti do narednog leta.
Farli je doneo još jednu bitnu odluku, a to je da zamrzne bonuse visoko-plasiranim osobama u firmi ukoliko ne bude uočljiv napredak na račun pouzdanosti. U prevodu na neki jednostavniji jezik, svima je u kompaniji u interesu da Ford preokrene situaciju.
Nove generacija spomenutih Broncoa Sporta i Mavericka ćemo sigurno videti ove godine, ali ih ne očekujte u prodaji do narednog leta.
AutoRepublika