23. Juna 2024.

Želite da podelite svoj broj telefona sa kolegom? Prvo razmislite o ove 4 stvari

Razmena brojeva telefona ili profila na društvenim mrežama može biti dobra prilika da ojačate odnos sa kolegama , što može pozitivno uticati na atmosferu na poslu, produktivnost, pa samim tim i rezultate. Iz ovoga se čak može razviti prijateljstvo, ali pre nego što pošaljete emotikon ili smešnu fotografiju saradniku, imajte u vidu nekoliko važnih stvari. Izbegnite sledeće greške u komunikaciji, da ne biste ugrozili svoju ulogu na poslu.

Iako šaljiva tekstualna poruka može izgledati bezopasno, postoji mnogo primera grešaka u privatnoj komunikaciji između kolega koja može da utiče na karijere pošiljaoca i primaoca.

Ovo ne znači da je prijateljstvo sa kolegama potpuno isključeno, ali je preporučljivo da dobro razmislite kako da digitalno komunicirate sa ljudima sa kojima radite, čak iako je vaša komunikacija “opuštena” tokom radnog vremena.

Evo šta bi trebalo da uzmete u obzir pre nego što pritisnete “pošalji”:

Potencijalne posledice

Svaka neprikladna ili štetna poruka može dovesti do disciplinskih mera na poslu, čak i ako se komunikacija odvijala van radnog mesta i vremena. U esktremnijim slučajevima, to može napraviti veliki problem vama i ugroziti budućnost vašeg posla, telefon vam može biti oduzet i pregledan, vaša reputacija može da bude oštećena…

Isto tako, ako ste spremni da sa kolegom podelite svoje profile na društvenim mrežama, budite svesni sadržaja koji se na njima nalazi. Da li fotografije ili objave koje se nalaze na vašem Instagramu ili TikToku daju pogrešnu sliku o vama? Da li na njima imate isuviše privatnog sadržaja, koji vaš saradnik možda ne bi trebalo da vidi?

Čak i da ovaj sadržaj nije potencijalno opasan za vašu karijeru, mišljenje vaših saradnika o vama se može značajno promeniti, tako da “pročistite” svoje naloge pre deljenja.

Birajte mudro

Ako ćete dati svoj broj saradnicima ili ih dodati na društvene mreže, imajte na umu da je najbolje da ista ponuda bude dostupna svim drugim kolegama. Možda zvuči neobično, ali namerno isključivanje drugih na ovaj način može da dovede do neprijatne atmosfere u radnom okruženju.

Pišite kao profesionalac

Ako se od vas očekuje da na poslu često komunicirate preko tekstualnih poruka, verovatno se podrazumeva da pravilno koristite gramatiku i izbegavate emotikone. Međutim, ako ste se odlučili za privatnu komuniakciju s kolegom, ova pravila se često ne podrazumevaju. Najbolje je da procenite koji stil komunikacije najprirodnije ide uz razgovor.

Takođe, ovo ne znači da bi trebalo da se javljate kolegi kada god vi želite – većina ljudi drži telefone pored svojih kreveta, dok se opuštaju u domu, tako da izbegavajte da kolegu uznemiravate vikendom ili kasno uveče, osim ako sigurno nije potvrđeno da mu ovo ne bi smetalo.

U najgorem slučaju, budite spremni da priznate grešku i izvinite se

Na kraju, ako pogrešite i možda slučajno pošaljete saradniku poruku koja nije bila namenjena njemu, nemojte da se pretvarate kao da se nije dogodilo. Priznajte svoju grešku, izvinite se pojedincu i preduzmite mere da sprečite da se to ponovi. Ovo će sprečiti bilo koje vrste neprijatnosti u budućnosti, ali će takođe biti podsetnik da morate da budete obazrivi.

Foto: © Freepik/freepik

Izvor: RT Balkan

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare