To je čovek koji je ranije radio za kinesku kompaniju Nio, i koji će, prema zamislima nadležnih u firmi, novim modelima Škode usađivati filozofiju minimalizma.
Mnogi ljubitelji Škode nisu oduševljeni enterijerom najnovijih čeških proizvoda, jer je brend, s jedne strane, talac korporativnog ujedinjenja koje nameće koncern Volkswagen, a s druge strane, prinuđen je da održava imidž pionira pogodnosti i praktičnosti upotrebe, a koji zahteva originalna rešenja i dodatne troškove razvoja istih.
Kontradikcija između originalnosti i objedinjenja se uglavnom rešava u korist sniženja troškova, odnosno objedinjenja, kao što smo videli na primeru unutrašnjosti novih Škode Kodiaqa i Superba, koji su, u stvari, potpuno isti i razlikuju se samo po dekorativnim elementima. Na primer, Superb ima vizir iznad ekrana instrumenta, ali Kodiaq ga nema, pa umesto toga, krosover bukvalno nudi uši pričvršćene za ekran instrumenta. Razlog za ovu soluciju se ogleda u želji da se izbegne da dva srodna modela ponude identičan enterijer u potpunosti. Pedantni likovi kažu da je isti dizajn, naravno, nepoželjan, ali je instrument tabla bez natkrivke još veće zlo. Ukratko, imalo bi se na šta požaliti.
Čen Park, koji je na mestu glavnog dizajnera enterijera Škode nasledio Pitera Ola, navodno će redizajnirati unutrašnjost Škodinih automobila kako bi prihvatio minimalizam i poboljšao sinergiju između čoveka i mašine. Smatramo da to treba shvatiti na način da u novim Škodama bude manje fizičkih kontrola, a više slobodnog prostora. Ovde je važno ne preterati, jer je Euro NCAP već obećao da će se boriti protiv dominacije dodirnih dugmadi u kabini i dobio je ogromnu podršku javnosti za ovaj poduhvat.
Dizajner Čen Park je, pre nego što se pridružio Škodi, radio za kinesku kompaniju Nio, a koja kao što znamo proizvodi električne automobile sa izuzetno minimalističkim, ali udobnim enterijerom. Prema navodima britanskog časopisa Autocara, baš Park je bio odgovoran za stil enterijera vodećeg poslovnog modela po imenu Nio ET9, a koji još uvek nije pušten u prodaju.
Škodina služba za odnose s javnošću prenosi da je Čen Park studirao automobilski dizajn na Kraljevskom koledžu umetnosti u Londonu, gde je diplomirao 2007. godine. Profesionalnu karijeru je započeo u italijanskom studiju Pininfarini, odakle je 2009. godine prešao da radi u evropskom odeljenju kompanije Kia. Sedište te firme je bilo u Nemačkoj, i tamo je bio odgovoran za unutrašnje uređenje nekih projekata.
Čan Park je kasnije dobio poziciju višeg dizajnera enterijera u Mercedes-Benzu, a najduže (od 2013. do 2021. godine) je radio kao više pozicionirani dizajner u Audiju, što znači da je dobro upoznat sa osobenostima upravljačke vertikale kompanije Volkswagen.
Pomenusmo Petera Ola. Da kažemo da njegova poslovna sudbina i dalje ostaje vezana za Škodu gde će nadgledati opšti smer razvoja i filozofije stila budućih modela marke. Sveukupno, ipak ostaje nejasno šta će proizaći iz ove kadrovske promene i kako će se ona odraziti na dizajn putničkih kabina vozila ovog brenda.
AutoRepublika