Američki proizvođač električnih automobila Fisker je na ivici bankrota. Problemi sa slabom prodajom i bezbednosnim propustima sada su uticali na likvidnost.
Kao i u Evropi, električna vozila nisu široko prihvaćena ni u SAD. Cene i infrastruktura im još ne idu u prilog.
Čak je i kompanija Tesla, inače lider na tržištu, u poslednjem kvartalu zabeležila pad prodaje od devet odsto.
TheStreet.com je objavio da je Fisker, jedan od najistaknutijih Teslinih konkurenata, na ivici bankrota.
Kompanija je nedavno kasnila sa otplatom rate kredita, zbog čega je vrlo verovatno da će krenuti u stečaj, što znači da će nastaviti da radi u reorganizaciji koju moraju da odobre sud i poverioci.
Pored loših prodajnih rezultata, imali su i bezbednosne probleme, o čemu je u aprilu objavio i Forbes Hrvatska. Njihov SUV Fisker Ocean imao je problema sa kočenjem, a otkazala je kvaka na vratima automobila.
U 2023. Fisker je proizveo 10.193 primeraka modela Ocean i isporučio ih 4.929. Kompanija je priznala zabrinutost za likvidnost i navela da radi na potencijalnoj transakciji koja bi mogla spasiti kompaniju.
“Fisker je u pregovorima sa velikim proizvođačem automobila o potencijalnoj transakciji koja bi mogla da uključi i ulaganje u Fisker, zajednički razvoj jedne ili više platformi za električna vozila i proizvodnju u Severnoj Americi”, saopštila je kompanija.
Ali priznaju da nemaju garancije da će u tome biti uspešni.
Kompaniju Fisker su u Kaliforniji osnovali danski dizajner automobila Henrik Fisker i njegova supruga.
To je bio drugi Fiskerov pokušaj da proizvede Fisker automobil, kao što je to uradila i njegova prethodna kompanija. Upala je i u probleme, a potom i bankrot nakon propasti A123 sistema, od kojih su nabavljali baterije.
Naime, Fisker, koji se 2011. proslavio atraktivnom hibridnom sportskom limuzinom Karma, nakon bankrota se vratio u igru 2017. Ovoga puta sa idejom da umesto vozila na hibridni pogon, razvija čisto električne automobile.
Kao rezultat dvogodišnjeg rada nastao je novi električni SUV, Fisker Ocean.