“Ne sudi o knjizi po koricama”, kaže poslovica, ali kada je reč o automobilu, njegov izgled zaista može dosta toga da kaže o karakternim osobinama vozača. Na osnovu boje automobila, čistoće u njegovoj unutrašnjosti i zatamnjenim staklima lako možete proceniti kakva je osoba za njegovim volanom, a kako – objasnila je ruska psihoterapeutkinja Evgenija Fomina.
Boja automobila otkriva strukturu ličnosti
Vlasnici automobila se dele u dve kategorije: one koji radije biraju četvorotočkaše mirnih, neupadljivih tonova i one koji će se prilikom kupovine novog vozila uvek radije opredeliti za ono koje je upadljive, jarke boje. Oni koji preferiraju automobile bele ili crne boje su, po mišljenju psihoterapeuta, ljudi koji ne žele da se ističu iz mase, i radije biraju stabilnost. Sa druge strane, ljubitelji jarkih boja, poput žute, narandžaste, drečavo zelene ili crvene, važe za ekstrovertne ličnosti koje žele svojom pojavom da privuku pažnju i ostave jak utisak.
Zatamnjena stakla otkrivaju sklonost ka agresiji
Zatamnjivanjem stakala, naročito kompletnim, tako da se kroz njih ništa ne može videti, vlasnici automobila najčešće žele da pokažu svoju moć i to koliko su “kul”. Međutim, sa stanovišta psihologije, ova pojava se interpretira kao sklonost osobe za volanom ka agresiji. Po mišljenju psihoterapeuta Evgenije Fomine, stoprocentno zatamnjivanje stakala je svojevrsno “bacanje” izazova društvu i demonstracija spremnosti za konflikt.
Čistoća automobila govori o praktičnosti vozača
Besprekorno čist automobil i spolja i iznutra govori o tome da je njegov vlasnik veoma pažljiv, pedantan, posvećen i tačan. On ništa ne prepušta slučaju i uvek stvari drži pod kontrolom. Oni vozači kojima, naprotiv, čistoća enterijera i spoljašnjosti automobila nije na prvom mestu, važe za praktične ljude, koji najčešće četvorotočkaše koriste isključivo kao prevozno sredstvo od tačke A do tačke B i koji ni na trenutak ne mare za to šta će ko o njima pomisliti ili reći.
Glasna kola se dovode u vezu sa sadizmom i psihopatijom
Želja za posedovanjem glasnog automobila sa modifikovanim auspuhom se, po mišljenju psihologa Džuli Etken Šermer, može dovesti u vezu sa većom verovatnoćom razvoja psihopatije i sadizma kod pripadnika muške populacije. Po njenom mišljenju, vlasnici glasnih automobila, baš kao i vozači četvorotočkaša sa zatamnjenim staklima, za sebe smatraju da su veoma privlačni i “kul”, iako ih u stvarnosti okruženje najčešće doživljava kao izrazito nekulturne, jer narušavaju red i mir.
Benxhmark.rs