27. Maja 2024.

Istraživanje: Mladi Amerikanci su voljni kupiti kineske automobile

Oni koji žele da dopreme četvorotočkaše iz ove države će morati platiti dodatni namet u vrednosti od 27,5%, a ukoliko je vozilo na struju, onda brojka raste do 100%. Amerikanci su protekle godine kupili oko 104 hiljade vozila napravljenih u Kini i većina je otpala na domaće brendove kao što su Buick Envision i Lincoln Nautilus.

Ovakva politička odluka, skoro da je zatvorila vrata kineskim proizvođačima da uopšte posluju „preko bare“, osim ako u nekom slučaju odluče da naprave svoje fabrike u Sjedinjenim Američkim Državama baš kao što su to Japanci uradili tokom osamdesetih godina prošlog veka.

Međutim, često se mogla čuti i ona priča da odluka Bajdenove administracije zapravo i nije toliko bitna, jer je Jenkijima kao ispod časti da voze kineske automobile (iako je većina onoga što imaju po kući, verovatno „Made in China“).

I da li je tako nešto istinito ili se svodi na ono čuveno „rekla-kazala“? Kolege sa sajta AutoPacific su nedavno uradili istraživanje iz kojeg proizilazi da čak 35% Amerikanca, starosne dobi od 18 do 80 dade potvrdan odgovor na pitanje da li bi kupili kineski četvorotočkaš. Ono što je možda još impresivnije jeste informacija da je čak 76% ispitanih mlađih od 40 godina dalo potvrdan odgovor. To praktično znači da bi tri od četiri osobe koje su i dalje mlađe od četiri decenije, rado posedovale automobil sa pečatom „Proizvedenu u Kini“.

Na pitanje zašto je tako, predsednik AutoPacifica po imenu Ed Kim kaže da su društvene mreže napravile svet izuzetno manjim i da u današnja vremena nije teško znati šta se dešava na drugom kraju sveta onog momenta kada se desi. Dok njihovi očevi ili pak dede možda imaju predrasude prema kineskim proizvodima, mlađarija je ipak manje lojalna domaćim četvorotočkašima i želi da dobije najviše za svoj novac bez obzira na državu porekla.

Na pitanje šta ih najviše brine kod kineskih automobila, većina zapravo nema konkretnih primedbi na račun pouzdanosti ili završne izrade. Čak 70% ispitanika neguje brigu da ih njihov automobil špijunira, a da bi informacije zatim bile prodate onima koji najviše plate, ali tako nešto važi i za automobile sa zapada. O tome smo nedavno i pisali. Za kraj ćemo spomenuti da bi 16% ispitanih dalo veću šansu kineskim automobilima prilikom kupovine ako se proizvode u Sjedinjenim Američkim Državama.


Svidelo se Jenkijima ili ne, Kinezi će stići „preko bare“ pre ili kasnije, a mnogi očekuju da će napraviti jednaku revoluciju kao japanski proizvođači tokom osamdesetih godina, odnosno Korejci desetak godina kasnije…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare