Od zemlje do zemlje razlikuju se potrebe i želje čelnika pa tako se neki voze u standardnim sedanima, drugi u produženim limuzinama, treći u SUV-ovima, četvrti u klasicima, ali je priča za sebe bivši predsednik Urugvaja, popularni Hose Muhika, koji je bio poznat po staroj Volkswagenovoj “Bubi”.
Muhika je naravno izuzetak koji potvrđuje pravilo da se svetski lideri i državnici najčešće voze u specijalnim blindiranim limuzinama renomiranih proizvođača koje koštaju stotine hiljada evra ili dolara.
Zaljubljenici u automobile iz Srbije juče su imali priliku da vide predsedničku limuzinu koju je koristio Si Đinping tokom posete našoj zemlji.
U pitanju je specijalno opremljen automobil kineskog proizvođača Hongqi, dug 5,4 m, a težak 3,1 tonu.
Ovo vozilo kodne oznake N701 košta najmanje 700.000 dolara i ima neprobojne prozore i sistem koji štiti od biološkog i hemijskog oružja. Isti automobil kineski predsednik je koristio prilikom posete Francuskoj.
Dan ranije, 7. maja, iz Rusije je stigla vest da će predsednik te zemlje, Vladimir Putin, ubuduće koristiti restilizovanu limuzinu domaće proizvodnje Aurus Senat, koja je predstavljena tokom njegove inauguracije.
Putin se prvi put vozio u Aurusu pre šest godina, 7. maja 2018, kada je tim vozilom takođe došao na inauguraciju, prenosi Tass.
Redizajnirana verzija limuzine Aurus Senat u odnosu na prethodnu varijantu ima novi prednji deo vozila, uključujući farove, masku hladnjaka, haubu i blatobrane.
Serijski Aurus Senat je dug 5,6 metara, a za pogon koristi hibridni sistem u čijme je srcu moćni 4.4 V8 motor sa 590 KS i 800 Nm.
To je dovoljno da ova, 2,8 tona teška drumska krstarica stigne do stotke za oko 6 sekundi, dok je maksimalna brzina fabrički ograničena na 250 km/h.
Sve velike zemlje koje se ponose svojom auto-industrijom teže da se njihovi državnici voze u prestižnim modelima domaće proizvodnje. Francuska tu nije izuzetak.
Predsednici ove države oduvek su koristili luksuzne modele nekog od domaćih proizvođača automobila. Najčešće je to bio Citroen, ali u nekim slučajevima ulogu zvaničnog predsedničkog vozila preuzimali su Renault i Peugeot.
Pre par godina, Francuzi su predstavili najnoviji automobil za potrebe svojih visokih zvaničnika. Za početak – uopšte nije limuzina, već krosover DS 7 Crossback Élysée, domaćeg premijum brenda koji nastavlja da baštini tradiciju luksuznih Citroenovih automobila iz prošlosti.
Specijalni automobil u kome se vozi i Emanuel Makron baziran je na serijskom modelu DS 7 Crossback E-Tense 300, čije je međuosovinsko rastojanje produženo za 200 mm, pa ukupna dužina automobila sada iznosi 4,79 m.
To nije jedina promena u odnosu na produkcijsko vozilo, s obzirom da je krosover, između ostalog, dobio visok stepen balističke zaštite, držače zastavica na prednjem delu, “blinkere”, a izabrana je i specijalna boja spoljašnjosti – Ink Blue.
Jedna od stvari koje nisu menjane u odnosu na fabrički model jeste “plug-in” hibridni pogonski sistem. U njegovom srcu je PureTech benzinac a pomažu mu dva elektromotora, dok se električna energija čuva u bateriji od 13,2 kWh.
Hibridni sistem omogućava pogon na sva 4 točka, a ukupna kombinovana snaga automobila iznosi 300 KS (221 kW), dok je maksimalni obrtni moment 520 Nm.
S obzirom da je vozilo blindirano, dodatna masa svakako je uticala na performanse. Proizvođač nije otkrio podatke o ubrzanju, a podsećamo da produkcijska verzija modela DS 7 Crossback do stotke stiže za 5,9 s.
Bunker na četiri točka
Predsednički automobil Cadillac 1, koji još nazivaju i “Zver”, po svojim karakteristikama predstavlja neku vrstu bunkera na četiri točka.
Automobil je otporan na eventualni hemijski napad, vatru i mine, zahvaljujući blindiranom oklopu debljine 13 centimetara, navodi Tanjug.
Težak je osam i po tona i napravljen tako da ne može da se prevrne u slučaju sudara.
Cadillac 1 je opremljen specijalnim sistemom za noćnu vožnju koji omogućuje bezbedno kretanje sa ugašenim farovima, u “punoj” brzini, i u potpunom mraku.
Gume su napravljene od specijalnog materijala i otporne su na raketni napad, a napravljene su tako da, ako u slučaju oštećenja budu neupotrebljive, auto može nastaviti vožnju.
Stakla na automobilu su sačinjena od pet slojeva, ukupne debljine 13 centimatara. Prozore nije moguće otvoriti, izuzev onoga do vozača, ali i taj ne više od osam centimetara.
Predsednički automobil ima turbo-dizel motor od 6.600 kubika, ali zbog svoje težine ne može da razvije brzinu veću od 100 kilometara na sat.
Troši litar goriva na svakih 500 metara, a rezervoar je napravljen od materijala otpornog na vatru.
Automobil predsednika SAD opremljen je vrhunskim elektronskim sistemom i satelitskim telefonom, što predsedniku omogućava stalni, direktni kontakt sa svojim zamenikom i Pentagonom i kontrolu vojnih i nuklearnih potencijala zemlje.
Neke zemlje koje nemaju sopstvenu auto-industriju, ali žele da se pokažu u dobrom svetlu, obično za predsedničke limuzine biraju blindirana vozila nemačkih brendova.
Među njima je i Severna Koreja, čiji lider Kim Džong Un koristi blindirani Mercedes-Benz S600 Pullman Guard starije generacije.
Engleski kralj Čarls III drži do tradicije i vozi se u luksuznom automobilu domaće proizvodnje. U pitanju je specijalno napravljen Bentley.
Zanimljiv je i primer japanskog cara Naruhita koji se vozi u Toyoti Century Royal, specijalnoj verziji limuzine Century, koju je Toyota napravila za njega pre desetak godina.
B92.