Prema rezultatima jedne ankete, najčešće su spremni da kupe automobil kineskog brenda oni koji već poseduju takav automobil: među njima taj procenat iznosi 70%. U proseku, među vlasnicima svih marki, spremnost za kupovinu automobila kineske proizvodnje iznosi 34% (na primer, među vlasnicima korejskih automobila taj procenat je 32%, dok je među vlasnicima američkih automobila 31%).
Najveće poverenje prema kineskoj automobilskoj industriji imaju ljudi starosti od 35 do 44 godine: među njima je 40% anketiranih izrazilo spremnost da kupe automobil iz Kine. Gotovo isti nivo poverenja imaju i mlađi ispitanici od 18 do 24 godine, od kojih je 39% spremno da kupi kinesko vozilo. Najmanje poverenja prema kineskim proizvođačima ima starija generacija: među ispitanicima starijim od 65 godina samo 23% je spremno da kupi kineski automobil.
Među stanovnicima velikih gradova, najveći procenat onih koji su spremni da kupe automobile kineskih brendova zabeležen je u Rostovu na Donu (47%), Kazanju (43%) i Jekaterinburgu (40%). Takođe, u prvih pet gradova nalaze se Samara i Omsk, gde je procenat 38%.
Trenutno su najrasprostranjeniji automobili ruskih marki (27%). U prvih tri nalaze se i japanski (22%) i evropski brendovi (19%). Udeo vlasnika kineskih automobila među ispitanicima iznosi 10%.
Najčešće ispitanici kupuju polovna vozila (63%). Istovremeno, 12% anketiranih planira da u narednoj godini kupi novi automobil, 13% planira kupovinu polovnog vozila, dok se još 13% nije odlučilo između nove ili polovne opcije, ali imaju nameru da kupe automobil. Čak 84% Rusa spremno je da za kupovinu automobila izdvoji do 3.000.000 rubalja (oko 28 hiljada evra).
„Istraživanje je pokazalo da se percepcija kineskih brendova menja: trećina ispitanika je spremna da kupi automobil iz Kine, dok se još jedna trećina još uvek nije odlučila. Kineski proizvođači automobila i njihovi distributeri na ruskom tržištu treba da posvete veću pažnju ovoj neodlučnoj grupi – upravo tu leži značajan potencijal za povećanje prodaje. Jedan od razloga za visok procenat neodlučnih ispitanika je nedostatak informacija o kineskim modelima. Utvrdili smo da 25% ispitanika nema dovoljno podataka o ovim automobilima“, navodi se u izveštaju.
AutoRepublika
Autorepublika.rs