Novi video snimak aviona Boeing 787, kompanije Air India, koji se srušio na letu za London, navodno pruža dokaze da je avion izgubio pogon nakon poletanja, što je dovelo do katastrofalne nesreće u kojoj je poginuo 241 putnik, tvrdi vazduhoplovni stručnjak.
Komercijalni pilot i analitičar avionskih nesreća, Stiv Šrajber, rekao je da novi, jasniji video pokazuje da je let “pretrpeo kvar oba motora” pre nego što se srušio u jednoj od najgorih avionskih tragedija u istoriji Indije.
Avion, koji je leteo za London, počeo je da gubi visinu odmah nakon poletanja i eksplodirao je u vatrenoj kugli iznad stambenog naselja u Ahmedabadu, Gudžarat. Poginuo je 241 od 242 putnika, kao i još 38 ljudi na zemlji, kada se avion srušio na stambene zgrade.
U početku je Šrajber, poznat i pod pseudonimom Kapetan Stiv, sumnjao da je došlo do jednostavne greške u kokpitu – da je kopilot prerano uvukao točkove, što je imalo katastrofalne posledice.
Međutim, novi snimak više rezolucije, sa boljim zvukom i slikom, pokazuje, prema njegovim rečima, da je najverovatnije došlo do otkaza oba motora.
Šrajber, koji ima 26 godina letačkog iskustva i koji je leteo na 60 različitih tipova aviona, primetio je sitan detalj na snimku koji, kako kaže, “menja sve”.
Na svom Jutjub kanalu Captain Steeeve, objasnio je da je ispod desnog krila aviona video “izbočinu na donjoj strani trupa”. Ispod nje se vidi siva tačka, što je, kako tvrdi, dokaz da je došlo do aktivacije tzv. RAT-a – pomoćne turbine na vazdušni pogon (Ram Air Turbine).
“Mnogo aviona ima RAT. Nalazi se odmah iza desnog krila i izgleda kao mali propeler sa dve elise”, objasnio je dodajući da je njena svrha da u ekstremnim vanrednim situacijama obezbedi struju i hidraulički pritisak.
Na avionu tipa 787 RAT se automatski aktivira u tri slučaja: potpuni električni kvar, potpuni hidraulički kvar ili otkaz oba motora. Svaki od tih slučajeva automatski pokreće RAT.
On navodi da je “siva tačka” zapravo RAT, a izbočina vrata kroz koja je izašla.
Drugi dokaz, kaže on, jeste zvuk na snimku: RAT proizvodi specifičan visokofrekventni zvuk sličan malom avionu sa propelerom – gotovo sličan zvižduku, jer se okreće gotovo brzinom zvuka da bi proizvela potrebnu energiju.
Tekst se nastavlja posle oglasa