Terenska takmičenja Camel Trophi održavala su se od 1980. do 2000. godine. S izuzetkom prve avanture u amazonskim šumama, njihov partner je bio Land Rover. To se na najbolji mogući način odrazilo na imidž britanskog brenda, a u različitim godinama za takmičenje su korišćeni terenci Range Rover, Land Rover 90/110 i Land Rover Discovery, da bi na kraju u igru ušli čak i krosoveri Land Rover Freelander.
Sada je JLR odlučio da samostalno (bez učešća brenda Camel) oživi tako moćan marketinški alat u obliku novog takmičenja pod nazivom Defender Trophy.

Uslovi i pravila takmičenja uglavnom prate ono što je bilo aktuelno u prethodnom nadmetanju zvanom Camel Trophy. Nova terenska avantura podrazumeva, ne samo osvajanje divlje prirode u automobilima, već i prevazilaženje raznih dodatnih prepreka. Na primer, videćemo i splavarenje rekama.
Na takmičenju mogu učestvovati reprezentacije iz više od pedeset zemalja. Da bi to uradili, moraju proći kvalifikacione faze, koje će početi ovog leta. Finale državnog prvenstva će biti održano na proleće sledeće godine, a kulminacija će biti terenska ekspedicija u Africi. Glavno takmičenje će se emitovati onlajn, sve kako bi se obuhvatila najšira moguća publika.
Da biste učestvovali u izboru, morate biti državljanin zemlje iz koje se podnosi prijava. Dozvoljeni su učesnici stariji od 23 godine koji imaju međunarodnu vozačku dozvolu, tečno govore engleski i mogu da plivaju na udaljenosti od najmanje pedeset metara.



Naravno, u čast takmičenja Defender Trophyija, već je pripremljen specijalni SUV kom dodeliše naziv Defender 110 Trophy, koji će se naći u prodaji. Automobili se mogu ofarbati u jednu od dve ikone boje. Novajlija će biti liližutu Deep Sandglow ili zeleni komercijalnog naziva Keswick.
Školjka će opciono biti prekrivena mat zaštitnim filmom. Karoserija je izvedena od crne sjajne plastike, deklarisane su felne izrađene od lake legure i s prečnikom od 20 inča, a koje uspešno pretenduju na izgled onih klasičnih čeličnih naplataka. Obuveni su u gume namenjene upotrebi na svim terenima. Nije moglo bez kompleta odgovarajućih grafika i logotipa serije Defender Trophy.


Unutrašnjost specijalnog izdanja s oznakom Defender 110 Trophi je obložena kožom tipa Windsor, dok instrument tabla sada poseduje velike umetke u boji karoserije automobila. Krajevi instrument table su ukrašeni amblemom specijalnog izdanja sa laserskim graviranjem. Osvetljeni logotipi Trophyija se takođe nalaze na pragovima vrata. Uz dodatnu naknadu dostupan je komplet dodatne izletničke opreme, a koji se sastoji od krovnog nosača, bočnih merdevina i prtljažnika, kao i disalice (snorkela) i zadnjih blatobrana.


Land Rover Defender 110 Trophy se nudi s dve pogonske jedinice na izbor. Verzija D350 pruža 3.0 redni šestocilindrični turbodizel (350 KS) sa starter-generatorom, dok modifikacija P300e integriše potpuni hibridni pogonski sklop s dvolitarskim četvorocilindarskim turbobenzinskim agregatom i elektromotorom (za ukupno 300 „konjića“). Obe opcije su opremljene osmostepenim automatskim menjačem, kao i s pogonom na sva četiri točka.

SUV-ovi s indeksom Trophy su već dostupni za naručivanje. Takvi automobili u njihovoj rodnoj Velikoj Britaniji koštaju ne manje od 83 hiljade funti sterlinga (97 hiljada evra), a u Nemačkoj će specijalna verzija koštati najmanje 103 hiljade evra. Tamo je pak dostupna samo s turbodizelom.
AutoRepublika