14. Maja 2025.

Najprodavaniji električni pikap u Kini sprema se i za ostatak svijeta

Procenjuje se da je svaki četvrto vozilo u upotrebi širom sveta pikap. Kina ima nekoliko vrlo zanimljivih električnih modela, a jedan od njih beleži ogromnu prodaju i uskoro bi mogao da stigne na globalno tržište.

Sa 25% učešća na svetskom tržištu, kamioneti ili pikap vozila se smatraju radnim konjima novog veka. Koriste se u najrazličitijim uslovima i za razne poslove. U izolovanim oblastima poput Afrike ili Australije su neophodni, dok u drugim regionima, kao što je Evropa, imaju više rekreativnu namenu. Kina je takođe prihvatila koncept pikapa, ali iz svoje specifične perspektive. Radar RD6 je najprodavaniji električni pikap u toj azijskoj zemlji i vrlo skoro biće globalan.

U kratkom roku, električni kamioneti su dobili značajnu ulogu u strategijama automobilske industrije. Rivian, Ford i, naravno, Tesla izazvali su mnogo pažnje svojim modelima. Iako su još uvek daleko od prodajnih brojki svojih motorizovanih pandana, predstavljaju prvu generaciju novog tipa vozila. Baš kao i putnička i komercijalna vozila, postoji želja da i pikapovi postanu električni. Neki modeli su bolji, neki lošiji. U Evropi već imamo nekoliko njih, poput Maxusa eTerron9 koji je već dostupan za kupovinu.

Nemoguće je govoriti o električnim vozilima a ne spomenuti Kinu. Ta zemlja nudi neka od najboljih električnih vozila na svetu. Možda naziv kompanije ništa ne znači, ali iza nje stoji jedan od najvećih industrijskih konglomerata u zemlji – Geely Group. Geely je vlasnik mnogih važnih i globalno poznatih marki poput Volvoa, Polestara, Smarta, Lotusa i Lynk & Coa, među mnogim drugima. Oni znaju da naprave dobar električni automobil, što jasno pokazuju i brojke RD6. Nije slučajno što je postao najpopularniji električni pikap u ogromnom kineskom carstvu.

Marka Radar predstavljena je sredinom 2022. godine, a RD6 je bio njen prvi komercijalni model. Koristi Geelyjevu platformu SEA – istu onu koju koristi i novi Volvo EX90, na primer. Dostupan je sa tri paketa baterija: kapaciteta 63, 86 i 100 kWh. Zahvaljujući tome, može da dostigne domet i do 632 kilometra prema kineskom standardu (CLTC). Njegov tržišni udeo u Kini premašuje 50%.

Najsnažnija verzija sa pogonom na sva četiri točka može da vuče i do 3.000 kilograma, dok je dubina kroz koju može da prođe preko 81 centimetra. Ubrzava od 0 do 100 km/h za svega 4,5 sekundi. I na kraju, ali ništa manje važno – cena. To je tajna njegovog ogromnog uspeha. U Kini cene počinju od 180.000 juana, što je oko 22.500 evra po trenutnom kursu.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare