U aprilu je kompanija Slate Auto, koju delimično podržava osnivač Amazona Džef Bezos, predstavila koncept jednostavnog električnog pikapa koji bi u SAD koštao od oko 18 hiljada evra. Međutim, konkurencija već sada to osporava.
Generalni direktor kompanije RAM Trucks, Tim Kuniskis, uputio je kritiku ovom projektu. Opisuje ga kao zanimljiv i dodaje da im se ideja dopada. To je izjavio za informativni kanal CNBC. Ipak, sumnja da će Slate uspeti da održi obećanu cenu i upozorava da se radi o cenovnoj zamci.
– Pitanje je šta će zapravo biti kada vozilo stigne na tržište. Ljudi će početi da dodaju dodatne opcije i tada to više neće koštati 20.000 dolara. Pre će se cena popeti na oko 35.000 dolara, a kada dostigne tu sumu, onda si već u istoj cenovnoj klasi kao i prosečni pikap srednje veličine, rekao je Kuniskis.
Slate Auto razvija pikap koji je znatno manji od tradicionalnih velikih američkih modela. Imaće domet od oko 225 kilometara i neće imati električne podizače prozora, dodirne ekrane ni zvučnike.
Umesto toga, koristiće vlastiti jednostavni ekran, a kupci će moći da dopune vozilo raznim dodacima poput eksternih zvučnika, dekorativnih elemenata u boji, različitih rešenja za prevoz i skladištenje – kako bi pikap prilagodili svojim potrebama. Vozilo se čak može opremiti kao SUV sa pet sedišta.
I Stefani Brinli, zamenica direktora za AutoIntelligence pri S&P Global Mobility, u istom prilogu za CNBC izrazila je određenu rezervu prema ovom projektu:
– Modularno je. Kul je. Zaista je pametna ideja. Ali pitanje je koliko ljudi zaista želi to. To tek treba da se vidi, ali nisam sigurna da ih ima onoliko koliko oni misle, rekla je Brinli.
RAM Trucks je prošle godine predstavio električni pikap 1500 REV, koji je trebalo da uđe u prodaju krajem 2024. godine. Međutim, s obzirom na to da ni Fordovi ni GM-ovi električni pikapovi nisu postigli veliki komercijalni uspeh, RAM je odlučio da odloži lansiranje za 2026. godinu, kako bi sačekao da tržište sazri.
RAM je model najavljivao sa karakteristikama poput dometa od 560 kilometara, vučne moći od 6,3 tone i nosivosti od 1,1 tonu u tovarnom prostoru.
AutoRepublika