15. Maja 2025.

Čekanju je došao kraj – De Tomaso P72 je konačno stigao i izgleda nestvarno!

Prošlo je šest godina, i novi De Tomaso je najzad spreman za put. Isporuke počinju ove godine.

Oživljeni brend De Tomaso pojavio se 2019. godine sa prelepim P72 prototipom, ali se od tada malo znalo o tome kada će serijska verzija konačno ugledati svetlost dana.

Danas se to menja.

De Tomaso je zvanično predstavio svoj prvi model spreman za put, a isporuke se očekuju do kraja ove godine.

I, baš kao prototip, serijski P72 izgleda apsolutno zadivljujuće.

Vizuelno, serijski P72 se ne razlikuje mnogo od originalnog prototipa, što su odlične vesti.

Dizajn je inspirisan modelom De Tomaso P70 iz 1965. godine, koji je nastao u saradnji između osnivača Alejandra De Tomasa i Kerola Šelbijа.

Ovaj konkretan primerak ima sjajnu belu spoljašnjost sa detaljima u boji ružičastog zlata, uključujući trake, retrovizore, ukrase i točkove koji su vizuelno slični originalnom P70.

Karoserija sa izraženim krivinama nalazi se na monokok šasiji od jednog komada ugljeničnih vlakana, koja se proteže do prednjeg i zadnjeg rama. Nema lepljenja, nema zavarivanja – De Tomaso tvrdi da ova šasija postavlja novi standard strukturne čistoće.

Kabina bez ekrana – samo pogled na put

Unutrašnjost P72 je potpuno oslobođena digitalnih trikova.

Nema ekrana, nema infotejnment sistema – samo kokpit dizajniran za fokusiranu vožnju.

Ručno šivena bela koža i ugljenična vlakna prekrivaju većinu površina, dok se impresivni analogni instrumenti od obrađenog aluminijuma prostiru preko komandne table – naravno, u nijansi ružičastog zlata.

Američki “mišići” u italijanskom telu

P72 pokreće kompresorski V8 motor od 5.0 litara, koji je, prema tvrdnjama kompanije, razvijen isključivo za ovaj automobil.

Prethodno je najavljeno da je motor zasnovan na Fordovom Coyote V8 agregatu i podešen od strane kompanije Roush – što se verovatno i dalje odnosi na ovaj model.

Motor razvija 700 konjskih snaga i 819 Nm obrtnog momenta, koji se preko šestostepenog manuelnog menjača prenose na zadnje točkove.

De Tomaso ne objavljuje brojeve poput ubrzanja do 100 km/h ili maksimalne brzine, jer P72 nije pravljen za trke ubrzanja, već za čistu vozačku emociju.

Ne postoje režimi vožnje, ali automobil ima ogibljenje sa ručno podesivim amortizerima u tri nivoa, kako bi vozač mogao da prilagodi vožnju svom ukusu.

“P72 je naša posveta oživljavanju istorijskog brenda”, rekao je generalni direktor Norman Čoi.

“Ovaj prvi serijski automobil utelovljuje sve za šta se zalažemo – mehaničku dušu, bezvremensku lepotu i vožnju koja prevazilazi moderne standarde. To je naš odjek kroz vreme – koji je sada postao stvarnost.”

Isporuke modela De Tomaso P72 počinju kasnije ove godine, ali cena još uvek nije objavljena.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare