Bavarci su uvereni da će i dalje umeti da isporuče prave automobile za svoju lojalnu bazu, iako je prelazak na elektrifikaciju sve neizbežniji.
Mnogim proizvođačima automobila je lakše da ubede nekoga ko traži povoljan i efikasan auto da pređe na EV, nego da ubede pravog entuzijastu da kupi automobil na struju.
Ova promena predstavlja poseban izazov za brendove koji su usmereni na vozački užitak, poput BMW-ovog M odeljenja, ali u BMW-u su uvereni da će i dalje umeti da isporuče prave automobile za svoju lojalnu bazu, iako je prelazak na elektrifikaciju sve neizbežniji.
Ako M odeljenje BMW-a može nešto da nauči iz grešaka svog glavnog rivala, Mercedes-AMG, i njihovog C63 sa 4-cilindarskim hibridom, to je da pravi entuzijasti tačno znaju šta žele – a to su zvuk motora i onaj osećaj kada obrtaji rastu dok drže volan sportskog automobila.
Potpredsednica BMW M odeljenja, Silvija Nojbauer, priznaje da je to izazov, pogotovo otkako je novi M5 postao plug-in hibrid i kada je M krenuo sa razvojem svog prvog potpuno električnog modela.
“Bilo je izazovno da sve to zadržimo”, rekla je ona za Top Gear.
“Kada pogledate našu publiku, to su uglavnom entuzijasti – a oni baš i nisu tipovi koji prirodno gravitiraju ka električnim vozilima”, rekla je Nojbauer.
“Ali ne treba da gledamo samo tu grupu – jer promene već primećujemo. Naravno, entuzijasti su naša osnovna publika, i teže ih je ubediti da pređu na električni pogon, ali imaćemo pravi proizvod i za njih”, dodala je.

Ono što zapravo poručuje jeste da je najbolji način da se zadrže verni kupci, a istovremeno privuku novi, električni nastrojeni – ponuditi obe opcije. I upravo to će BMW učiniti sa sledećom generacijom M3.
Pored verzije sa SUS motorom, bazirane na rednom šestaku iz aktuelnog G80 modela, BMW će predstaviti i potpuno električnu verziju – koja bi mogla da nosi ime iM3.
Tehničke specifikacije za ova dva modela još nisu poznate, ali se pretpostavlja da će M3 sa SUS motorom imati snagu od preko 500 KS.

Električna verzija bi mogla da bude još snažnija – BMW je već otkrio da njihova postavka sa četiri motora može da razvije i do 1.341 KS, iako iM3 verovatno neće ići toliko daleko.
Ipak, većina pravih entuzijasta rado bi zamenila sirovu snagu na pravcu za osećaj povezanosti sa pogonom – a i aktuelni M3 svakako ne pati od nedostatka snage.