Hrana i zdravlje

Neće san na oči – raste prodaja preparata protiv nesanice

Istražujući tržište, trgovci u Kini otkrili su da sve veći broj mladih ima problem sa spavanjem.

Prema podacima s platforme za elektronsku trgovinu u Kini, povećava se prodaja zdravstvenih i proizvoda za pomoć kod nesanice.

Začudo, glavna grupa potrošača nisu sredovečni i stariji ljudi, već mladi, u dvadesetim i tridesetim godinama.

Jedan od njih je Ji Fei, rođen 1997. godine. Od kako je postao student, u krevet odlazi oko dva sata posle ponoći. I već ima problem sa spavanjem.

„Kupio sam hormon za spavanje, čepove za uši i maske za oči. Potrošio sam oko 500 juana, odnosno oko 70 američkih dolara, koliko približno potrošim na hranu za jedan mesec“, rekao je Ji.

Ima i onih koji stalno rade prekovremeno. Noć je jedino vreme koje mogu da posvete sebi.

„Obično odlazim na spavanje oko ponoći, ili sat kasnije. Uglavnom igram igrice na telefonu, gledam TV serije ili nešto slično. Mislim da je radno vreme predugo, pa želim da imam malo vremena za sebe“, kaže Šao Ju, stručnjak za internet.

U prvih osam meseci ove godine kupovina sredstava za spavanje generacija rođenih posle 1990. porasla je za 118 posto u odnosu na isti prošlogodišnji period. Tu su i razne aplikacije za pomoć pri spavanju, uspavljujuća muzika, časovi meditacije…

U Japanu poremećaj spavanja prilično je čest kod kancelarijskih radnika. Zaposlenima se preporučuju pametni softverski i hardverski uređaji, a kompanije na različite načine promovišu zdrav način života.

Slične objave

U tragovima: 3 top stvari bez koji će ljudi uskoro ostati

J K

Vječna dilema: odreći se hljeba ili slatkiša?

J K

Koja je cijena pesimizma?

J K

Ostavite komentar