Hrana i zdravlje

Testenina goji? Ne, ako se pridržavate ovih pravila

Režim ishrane baziran na ugljenim hidratima daje dobre rezultate u regulaciji tjelesne težine. Birajte tjesteninu od cijelih zrna pšenice, koja je naročito bogata hranljivim sastojcima i vitaminima

IAKO se sve češće preporučuju režimi ishrane sa mnogo proteina i masti, dijeta sa testeninama takođe može da dovede do gubitka kilograma na zdrav način.

Špagete i paste uopšte obiluju ugljenim hidratima, koji se ne preporučuju osobama osetljivim na gluten i onima koji imaju celijakiju.

Birajte testeninu od celih zrna pšenice, koja je naročito bogata hranljivim sastojcima i vitaminima. Preporučuju se pre svega špagete od tvrde pšenice.

U dijeti sa testeninom predviđeno je uzimanje svih namirnica neophodnih za zdravlje, kao što su testenina, pirinač, hleb, meso, riba, jaja, sir, povrće i voće, kao i masnoća, u ograničenim količinama. Dok traje dijeta, najbolje je zaboraviti na brzu hranu, slatkiše i gazirana pića. Sveže isceđeni sokovi su sasvim prihvatljivi, dokle god su pripremljeni kod kuće i popijeni odmah posle ceđenja. Ovakav režim traje pet dana i omogućava da izgubite oko tri kilograma.

PRVI DAN

Doručak: kriška hleba namazana krem-sirom, kivi

Ručak: kuvane špagete (70 g) – za sos koristite polovinu luka, dva paradajza i 150 grama pečuraka spremljenih na pari i sve začinite ljutom paprikom

Večera: testenina (70 g), paprika (tri komada), dva paradajza i malo narendanog sira

DRUGI DAN

Doručak: šolja jogurta sa 1,5 odsto masti, sa dve supene kašike ovsenih pahuljica i pola jabuke.

Ručak: 70 grama testenine, kašika paradajz sosa i tikvice

Večera: topla pasta (40 g), paradajz, masline, tri komada mladog luka i 40 g sira. Začinite maslinovim uljem i sokom od limuna

TREĆI DAN

Doručak: voćna salata od mandarine, pola jabuke, kivija i četvrtina banane

Ručak: špagete (70 g), sos od tri paradajza, graška i šargarepe

Večera: 70 g testenine sa sosom od paradajz paste i malo luka.

ČETVRTI DAN

Doručak: tost sa sirom i kivi

Ručak: 70 grama testenine sa 150 g povrća kuvanog na pari (pasulj, šargarepa, grašak, karfiol). Posuti narendanim sirom

Večera: špagete (70 g), krastavac i pomorandža.

PETI DAN

Doručak: niskomasni jogurt i jabuka

Ručak: kuvajte pastu (70 g), dodajte par brokolija (150 g), narendani sir, beli luk i biber

Večera: 40 g testenine sa sirom, četiri masline i paradajz. Začinite kašičicom maslinovog ulja, sokom od limuna i biberom.

Iz specijalnog doatka Doktor u kući

Slične objave

Namirnice koje izbacuju nikotin iz organizma

V.R.

10 upozorenja o zdravlju koje otkrivaju vaša stopala

J K

Otkrijte je li bolje raditi kardio trening prije ili nakon treninga s utezima

V.R.

Ostavite komentar