Hrana i zdravlje

Kako izbjeći toksine u hrani?

Kuvanje je ponovo postalo aktuelno, a nova studija ukazuje na to da upravo pripremanje hrane kod kuće štiti od toksičnog jedinjenja fluora poznatog kao per- i polifluoroalkilne supstance (PFAS), koga povezuju sa reproduktivnim problemima, imunitetom i kancerom.

Naučnici sa “Silent Spring Institute” otkrili su da su ljudi koji su jeli domaće obroke imali manje ovih hemikalija, poznatih kao PFAS, u svom telu.

Te hemikalije mogu se naći na mnogim mestima u našem okruženju i doći do ambalaže proizvoda koje koristimo, kao što su omoti za brzu hranu.

Kuvanje kod kuće može smanjiti izloženost PFAS-u, a istovremeno možete biti sigurni da unosite više hranljivih materija.

Ne postoji savršena zaštita od toksina iz okoline, naročito onih koji nikada ne nestanu, poput PFAS-a.

PFAS-skraćenica za per- i polifluoroalkilne supstance, otkrivene oko 1930. godine.

Izloženost ovim hemikalijama, koje se ne razgrađuju u okolini ili telu, povezane su sa plodnošću, visokim holesterolom, poremećajem hormonalnog i imunološkog sistema i mnogim oblicima kancera.

Oni se nalaze u mnogim namirnicama, ali ne u jednakoj rasprostranjenosti, to zavisi od proizvoda do proizvoda.

Hemičari sa “Silent Spring Institute” su koristili podatke vezane za navike u ishrani i nivou PFAS-a u krvi, kako bi utvrdili koji su obrasci ishrane najbolji, a koji najgori za izloženost PFAS-u.

Ljudi koji su jeli u restoranima bilo koje vrste češće su imali viši nivo PFAS-a.

Sa druge strane osobe koje su se hranile obrocima pripremanim kod kuće bili su više zaštićeni od ovih toksina.

“Ovo je prva studija koja je primetila vezu između različitih izvora hrane i izloženosti PFAS-u”, rekla je dr Laurel Šejder, hemičarka i autorka studije “Silent Spring”.

“Naši rezultati ukazuju na to da migracija PFAS hemikalija iz ambalaže hrane u hranu može biti važan izvor izloženosti tim hemikalijama”, dodala je dr Šejder.

Slične objave

Sedam namirnica koje jačaju vašu muževnost

J K

Žuri vam se da smršate, probajte napitak od tri sastojka

V.R.

Dimljena slanina: U umjerenim količinama čuva zdravlje

V.R.

Ostavite komentar