Hrana i zdravlje

Savjeti stručnjaka koji vam mogu pomoći izgubiti težinu bez iscrpljujuće dijete

VRLO je malo ljudi koji mogu reći da nikada nisu pokušali izgubiti kilograme u nekoj životnoj fazi. Prema naučnicima sa Univerziteta Penn State, samo jedna od šestero osoba uspije izgubiti kilograme i održavati težinu, prenosi portal BrightSide.

Dobra vijest je da postoji nekoliko jednostavnih pravila koja možete slijediti kako biste poboljšali statistiku.

1. Dodajte zdrave masti u svoju ishranu

Kada pokušavate smanjiti broj unesenih kalorija, čini se razumnim prestati jesti hranu poput orašastih plodova, sjemenki, sira i maslaca.

Međutim, potrebno je više vremena da se probave masti nego bjelančevine i UH, tako da vas masti duže drže sitima.

Takođe, nezasićene masti pomažu tijelu u probavi likopena, luteina i beta-karotena.

2. Ne pretjerujte s brojem izgubljenih kalorija tokom vježbanja

Nučnici su otkrili da ljudi s viškom kilograma često ,,napuhavaju” broj sagorjelih kalorija tokom vježbanja. Kao rezultat toga, dopuštaju sebi da jedu više hrane, misleći da su potrošili puno energije.

Da, trebali biste jesti nakon vježbanja, ali nemojte prelaziti ograničenje dnevnog unosa kalorija –  tako se gubi smisao vježbanja.

3. Temeljno operite voće i povrće

Voće i povrće mogu biti razlog dodatnih kilograma ako ih ne operete dobro.

Razlog je taj što preostali pesticidi mogu usporiti metabolizam, što može dovesti do debljanja. Te hemikalije trebaju zaštititi hranu od parazita, ali na kraju imaju negativan uticaj na ljudsko zdravlje.

Pesticidi narušavaju rad štitne, što dovodi do hormonalne neravnoteže. Naučnici smatraju da oni oštećuju mitohondrije, dijelove stanica koji konzumiranu hranu pretvaraju u energiju.

4. Jedite i osjetite miris maslinovog ulja

Njemački naučnici otkrili su da dodavanjem maslinovog ulja u hranu možemo potaknuti tijelo da prije osjeti sitost.

Takođe se ispostavilo da čak i miris maslinovog ulja produžuje vrijeme stabilnosti razine šećera, a time i odgađa osjećaj gladi.

5. Jedite s užitkom

Naš apetit reguliše hormon zvan ghrelin. Njegova razina raste kada ste pod stresom i smanjuje se kada osjetite zadovoljstvo dok jedete.

Drugim riječima, ako ste zadovoljni dok jedete, uskoro nećete osjetiti glad. A ako hranu jedva pojedete, brzo ćete se naći ispred otvorenog frižidera. Dakle, ako vam se neka hrana ne sviđa, zamijenite je nečim u čemu uživate.

6. Izaberite pravu tjesteninu

Glihemijski indeks predstavlja porast razine šećera u krvi dva sata nakon jela. Što je indeks niži, sporije šećer ulazi u krv. Dakle, tijelo proizvodi manje inzulina za preradu šećera.

Međutim, ako puno šećera brzo uđe u krv, tijelo će morati proizvesti veliku količinu inzulina koji će mozgu poslati signal da je vrijeme da ponovno jede. Dakle, hrana s niskim glihemijskim indeksom je bolja za one koji pokušavaju smršaviti.

Kako se ispostavilo, različite vrste tjestenine imaju različit glihemijski indeks. Prema istraživačima, najbolja opcija su špageti, a najgora makaroni.

7. Jedite tamnu čokoladu

Kako se ispostavilo, čokolada ne samo da ima pozitivan uticaj na vaše zdravlje nego vam može pomoći i u gubitku i održavanju težine.

Naučnici su otkrili da ljudi koji drže dijetu s malo UH i jedu malu količinu tamne čokolade ne vraćaju izgubljenu težinu.

8. Ako ne možete probaviti mliječne proizvode, uzimajte kalcij kao dodatak ishrani

Mnogi ljudi ne podnose laktozu pa jednostavno isključuju mlijeko iz ishrane. Međutim, sir i mlijeko su sjajni izvor kalcija, koji pomaže ubrzavanju probave. 

9. Ujutro jedite čvrstu hranu

Nuačnici proučavaju kakva vrsta doručka utiče na naše tijelo. Na primjer, dokazali su da se učinkovitost proteina povećava kada ga se jede u čvrstom obliku. Zaključak je jednostavan: ako jedete sir umjesto smoothieja, kasnije ćete osjetiti glad.

Slične objave

Pijete vruću kafu ili čaj? Možda je vrijeme da mijenjate ovu naviku

V.R.

Ako jedete neke od ovih namirnica, oprostite se od se*sa jer smanjuju libido

J K

List breskve za natečene noge

V.R.

Ostavite komentar