Ex Yu

A tvrde da ne vole turbo-folk: YouTube otkrio šta Hrvati danas zaista slušaju

JALA BRAT x Buba Corelli x Raf Camora, Choda, Emir Đulović i Rada Manojlović imena su koja su zauzela top 3 mjesta u YouTube trendingu u Hrvatskoj ovih dana.

Trenutno najpopularniji bosanski duo Jala Brat i Buba Corelli svojom pjesmom s austrijskim reperom Rafom Camorom naslova “Zove Vienna” trenutno zauzimaju tron, a iza njih je mladi srpski YouTuber Choda sa svojom pjesmom “Uđi u vodu”. 

“Zovi Vienna” je u 24 sata prikupila više od 2,2 miliona pregleda, dok je mladi Choda u tri dana prikupio 1,7 miliona.

Na trećem mjestu ljestvice pjesama koje Hrvati najviše slušaju na YouTubeu je duet srpske pjevačice Rade Manojlović te bosanskohercegovačkog pjevača Emira Đulovića pod nazivom “Svadba”. Pjesma je izašla prije pet dana, a na YouTubeu ima 3,4 miliona pregleda.

Hrvati obožavaju Jalu, Bubu, srpske YouTubere i turbo-folk

I prošlog su mjeseca bosanskohercegovački reperi Jala Brat i Buba Corelli dominirali YouTubeom u Hrvatskoj. Njihov hit sa sve popularnijom slovenskom pjevačicom Senidom “Kamikaza” držao je prvo mjesto na trendingu dugo vremena, prenosi Index.

U avgustu je YT trending pokazao da Hrvati vole pratiti i srpske reality programe pa se tako u jednom trenutku na drugom mjestu našla pjesma blogerke Lune Đogani koja se proslavila ljubavnim dramama u bizarnom realityju “Zadruga”.

Na trendingu je visoko kotirala i pjesma “Niđe veze” mladih YouTubera iz Srbije i BiH, Brace Gajića i Andrije Jo.

Inače, mladi Hrvati već su neko vrijeme ludi za YouTuberima iz Srbije, a to su priznali i u anketi koju je Index snimio početkom ljeta. Rekli su da više prate srpske YouTubere nego hrvatske iz jednostavno razloga – zabavniji su im i opušteniji.

To sada dokazuje i popularnost pjesme mladog YouTubera iz Beograda, Danila Badnjara Chode, s kojim su novinari Indexa i razgovarali prije nekoliko mjeseci. 

https://www.instagram.com/p/B0_XP70JAAS/

Choda je za Index tad otkrio da, prema podacima na njegovom Google Analyticsu, među njegovom publikom ima oko 12,2 posto Hrvata, čime oni zauzimaju treće mjesto među njegovom publikom rangiranom po državama. Prvi su Srbi s 44 posto, zatim fanovi iz BiH s nešto više od 13 posto pa zatim Hrvati.

Brojke ne lažu…

I dok Hrvati redovno uvjeravaju (teško je baš shvatiti koga) da cajke sluša tamo neko drugi, iz mjeseca u mjesec i iz dana u dan YouTube dokazuje da takvu muziku itekako vole. Tako je u ferbuaru ove godine na YT trendingu u Hrvatskoj jedno vrijeme prvo mjesto nedodirljivo držala folk pjevačica Seka Aleksić s pjesmom naziva “Zakuni se u kurvu”.

“Ništa me ne čudi kad YouTube izbaci trending, to jeste top listu najgledanijih sadržaja u Hrvatskoj. Upravo je to realno stanje stvari na našoj sceni. Teren se već godinama sve više i više okreće regionalnoj muzici. Kad bolje pogledate, svi najveći klubovi u cijeloj zemlji danas žive i opstaju jedino ako angažuju izvođače iz regije ili malobrojne domaće pjevače zabavne muzike. Niko se ne želi zabavljati uz ove ‘urbane’ izvođače koji se godinama nameću kroz ukus muzičkih urednika, a to je sve jedna umjetna tvorevina od koje isključivo žive autori tih pjesama, a izvođači crkavaju od gladi”, rekao je tada estradni PR stručnjak Vedran Strukar za Index. 

“Ovi pokazatelji su zapravo jako dobri svima koji se ozbiljno bave ovom industrijom da shvate kako urbane, alternativne i visokoumjetničke pop pjesme više zaista nemaju nikakvu prognozu na terenu i da nam je jedini spas u tome da vratimo hrvatsku zabavnu muzičku kao mainstream. U suprotnom će naša scena postati kolonija regionalnog turbo folka, a mi sami sebi izbijamo novac iz džepa. I to samo isključivo zbog raznih isfrustriranih pojedinaca koji smatraju da su moćni samo zato što su na nekim pozicijama, a u životu nemaju hit niti isti znaju napisati. Publika ovime jasno pokazuje šta želi, a to je zabava”, zaključio je i objasnio: “Trending je jedina stvar koja se ne može lažirati… Budući da sistem prati geolokacijsku poziciju, u ovom slučaju IP adrese s teritorija RH, i na temelju toga projicira ‘trending’, odnosno top listu najposjećenijih sadržaja… Nemojmo to brkati s onim milionima pregleda koje neki poluanonimni izvođači kupuju u Indiji i Kini. Takvi se ne pojavljuju na hrvatskom trendingu.”

Na YouTubeu slušaju, na Facebooku se bune

Upravo neki od tih izvođača nastupiće na ovogodišnjem Septembar festu a na društvenim mrežama se odmah digla četa onih koji su se na to pobunili i pohitali dokazati (opet se pitamo kome) da Hrvati takvu muziku ne slušaju. 

“Kakva tragedija grada Zagreba”, pisala je tada jedna nezadovoljna Zagrepčanka, dok je jedan gospodin zaključio: “Cijela Jugoslavija.”

“Ovo je odavno postala sprdnja….Koje to cajkuše dovodite???” žalila se druga korisnica Facebooka.

“Ajte vi lijepo na neku livadu van Zg..pa ko voli nek izvoli..!!!!!”, pisala je još jedna gospođa. “Srbija fest, ne septembar fest katastrofa, što niste išli u Beograd to organizovati”, bunio se jedan mladić, dok je drugi zaključio: “Ovo treba bojkotovati.”

No svi su oni tad zaboravili na jednu stvar – kad je Bandić raskrstio s Septembar festom i pokrenuo Bundekfest, obećavao je da neće biti cajki pa mu je Bundekfest neslavno – propao.

Index

Slične objave

Sjećanje na Šabana: Ilda Šaulić objavila snimak iz privatne arhive

V.R.

Kompletirana Massive bina Fresh Wave Festivala

Igor Mudrinić

Sofija Milošević: Luka nikada nije bio oženjen, a sa djevojkom je raskinuo prije tri godine

V.R.

1 Komentar

veseli momci Septembar 15, 2019 at 2:34 pm

Postoje momenti u životu kada želiš da čuješ i nešto ovakvo, Seku, Cecu, Bubu, itd. Postoje mmenti kada želiš da slušaš klasičnu muziku, kada hoćeš da čuješ rok, ili pravu narodnu sevdalinku, posote momenti kada želiš da čuješ trubače.
nemojte samo tako da žigošete muzičke stilove, to što je auditorijum tako širok znači da ovakva muzika ipak donosi nešto lepo i interesantno ljudima

Odgovori

Ostavite komentar