Hrana i zdravlje

Žudite za ugljenim hidratima? Evo kako ublažiti tu želju i sačuvati liniju

KOLIKO god se trudili jesti zdravo, koliko god nam frižider bio pun salate, a kuhinjski ormarići riže, sočiva i sličnog, sve što zapravo želimo je kroasan ili komad torte. Zvuči poznato?

Svi smo se našli u toj situaciji, ali kako stručnjaci tvrde, postoje načini kako smanjiti žudnju za ugljenim hidratima, prenosi Sheerluxe.

Prije svega, treba razumjeti da postoje dvije kategorije UH, jednostavni koji su prerađeni prehrambeni proizvodi i sadrže dodane šećere i rafinirane žitarice (bijeli hljeb, bijela tjestenina i kroasani, kolači i peciva) te složeni UH koji sadrže vlakna i hranjive tvari poput magnezija, bjelančevina i vitamina (grah, povrće, zob i integralne žitarice).

“Jednostavni UH sadrže samo jedan ili dva šećera, a tijelo ih brzo razgrađuje da bi se koristilo kao energija, što može uzrokovati veliku količinu šećera u krvi”, objašnjava Angelique Panagos, nutricionistička terapeutkinja i autorka knjige ‘The Balance Plan’.

S druge strane, složeni UH se sporije razgrađuju i imaju niži glihemijski indeks. To znači da nakon konzumacije složenih UH razina šećera neće drastično početi rasti, razina energije će biti stabilna, a raspoloženje se neće naglo mijenjati.

Kako spriječiti žudnju za slatkim?

Ne preskačite obroke

Možda ćete trebati jesti manje, ali nedostatak obroka nije odgovor.

“Preskakanje obroka može uzrokovati zgrušavanje šećera u krvi, zbog čega može doći do žudnje za hranom s više UH”, objašnjava nutricionistkinja Jenna Hope.

“Pazite da jedete redovno i birajte grickalice bogate bjelančevinama, poput orašastih plodova i grčkog jogurta s bobicama.”

Povećajte unos magnezija

Ne samo da je dokazano da vam pomaže povećati raspoloženje, spriječiti migrene, zaštititi srce, smanjiti visoki krvni pritisak i poboljšati simptome PMS-a, već može potaknuti i bolji san, olakšati probavu i smanjiti želju za UH.

“Obavezno unosite u svoju ishranu dovoljno tamnog lisnatog zelenila, integralnih žitarica, orašastih plodova, sjemenki i organske ribe, jer sve to sadrži puno magnezija”, objašnjava Angelique.

Pazite na dobre bakterije

“Ako je mikroflora u vašim crijevima izvan ravnoteže, tada vaš crijevni trakt može imati povećani rast bakterija kojem treba dobro okruženje šećera,” kaže nutricionistica dr. Marilyn Glenville.

“To znači da vaše tijelo počinje žudjeti za UH da bi ispunilo ovu potrebu. Jedite jogurte i probiotike za zdravu mikrofloru.

Koristite cimet

Cimet pomaže u regulaciji razine šećera u krvi, sprečavajući žudnju za lošim UH. Možete ga dodati u smoothie ili kuhati kao čaj.

Dobro se naspavajte

“Manjak sna može imati veliki uticaj na vaše prehrambene navike s obzirom na to da je povezan s povećanom žudnjom za UH”, kaže Jenna. Njezin savjet je pojesti večeru koja sadrži hranu bogatu triptofanom, kao što su zob, ćuretina, tofu i slanutak jer ova aminokiselina može pomoći povećati proizvodnju hormona melatonina i omogućiti vam dobar san.

Smanjite stres

“Kad ste pod stresom, često žudite za UH jer vaše tijelo misli da mora trčati ili se boriti za svoj život”, ističe Marilyn.

“Oslobađanje hormona stresa tjera vaše tijelo da vjeruje da se treba napuniti i ponovno nahraniti hranom za brz oporavak kako bi bilo spremno za sljedeću situaciju.”

Ako se osjećate uznemireno, pokušajte s nekim jednostavnim vježbama za uklanjanje stresa.

Opremite svoju kuhinju pravim vrstama UH

“Konzumiranje složenih UH (grah, integralne žitarice, mahunarke, voće i povrće) pomaže u stabilizaciji razine šećera u krvi”, kaže Jenna.

“Sljedeći put kad kupujete pokušajte zamijeniti svoje bijele UH za integralne žitarice ili grah, umjesto bijele tjestenine odlučite se za slanutak, grašak ili smeđu rižu.”

Slične objave

Toksična hrana koja ugrožava vašu kožu i ljepotu

V.R.

SOS vježbe protiv grčeva mišića: Za svaku treba samo jedna minuta

J K

Inteligentni ljudi to znaju: Loše strane inteligencije

V.R.

Ostavite komentar