Hrana i zdravlje

5 načina na koje trčanje utiče na muški polni organ

Ova sveprisutna aktivnost može i pomoći i odmoći vašem međunožju! Ljudsko tijelo ima nevjerovatan način prilagođavanja na trčanje, a kod muškaraca to uključuje i ono što se događa ispod pojasa. „Vaše tijelo ima načine na koje se prilagođava kako bi spriječilo da se nešto loše dogodi vašem penisu i testisima“, kaže…

Ova sveprisutna aktivnost može i pomoći i odmoći vašem međunožju!

Ljudsko tijelo ima nevjerovatan način prilagođavanja na trčanje, a kod muškaraca to uključuje i ono što se događa ispod pojasa. „Vaše tijelo ima načine na koje se prilagođava kako bi spriječilo da se nešto loše dogodi vašem penisu i testisima“, kaže dr. Jeffrey Thill urolog iz Orlanda, koji je učestvovao u pet velikih svjetskih maratona.

Čak i ako trčanje stavlja vaše muške dijelove u neugodne situacije – poput dugog trčanja u sparno poslijepodne bez adekvatne podrške – nemate razloga za brigu, dodaje dr. Tobias Köhler, urolog i šef odjela za mušku neplodnost na Univerzitetu Južnog Illinoisa.

„Sposobnost testisa da se uvuku u tijelo zove se kremasterov refleks“, kaže Köhler. „A to je samo jedan od načina na koji se vaš penis i testisi prilagođavaju kako bi spriječili povredu.“
No, postoji još nekoliko stvari kojih bi trkači trebali biti svjesni, kažu Köhler i Thill. Donosimo i nekoliko prednosti trčanja koje bi trebale potaknuti muškarce da skinu prašinu sa svojih patika.

Trčanje može uzrokovati bol u testisima

Otprilike jedan od sedam muškaraca osjeti bol u testisima koju uzrokuje varikokela – proširenje vena u skrotumu, kožnatim vrećicama u kojima su smješteni testisi, kaže Köhler.

Varikokela je genetska bolest, a ako ju imate, stiskanje mišića koji su aktivni tokom trčanja može uzrokovati snažan nalet krvi koji može povećati varikokele i tako uzrokovati jaču bol. Neki muškarci osjećaju bol koja se ne može objasniti. „Dolaze mi muškarci zabrinuti da boluju od raka, no često je riječ o neobjašnjivoj boli“, kaže Köhler.

No čak i u tim neobjašnjivim slučajevima, trčanje može pojačati agoniju. Nošenje hlačica koje pružaju podršku ili hlačica sa podstavom, držaće vaše „momke“ na sigurnom.

Prevelika kompresija može biti problematična

Iako podrška za međunožje može olakšati trčanje, preuske hlačice ili tajice za trčanje mogu spriječiti protok krvi u vaše međunožje. To može uzrokovati bol u testisima, Kaže Thill. „Ako osjećate bol ili tupost, tijelo vam daje do znanja da je previše stisnuto“, objašnjava.
Dobra vijest: Nemate razloga za strah od neplodnosti zbog toga, dodaje.

Trčanje može potpomoći erekciju

Svako ko redovno trči – nekoliko dana,sedmicu ili duže – poboljšaće cirkulaciju i zdravlje srca, kaže Köhler. „Budući da svi znamo kako je pumpanje krvi u penis glavna funkcija srca“, šali se Köhler, „jačanje srca će poboljšati i vašu erekciju.“
Ako se trenutno ne mičete s dvosjeda, trčanje će poboljšati vašu erektilnu funkciju u razdoblju od nekoliko mjeseci. Nedavno istraživanje sprovedeno na Medicinskom fakultetu Univerziteta Duke, otkrilo je da muškarci koji sedmično odrade 18 sati metaboličke aktivnosti imaju poboljšanu erektilnu funkciju.

Trčanje može ojačati vašu spermu

„Imamo mnoge dokaze koji sugerišu da fizička aktivnost – pogotovo trčanje – može poboljšati plodnost“, Kaže Thill.

Nedavna studija objavljena u časopisu British Journal of Sports Medicine, pokazuje da muškarci koji trče ili se bave nekom drugom umjerenom do jakom vježbom 15 ili više sati sedmično imaju 73 posto bolju koncentraciju sperme od neaktivnih muškaraca. Aktivni tipovi imaju i bolju pokretljivost spermića. I Thill i autori ove studije kažu kako redovna tjelesna aktivnost povećavaju razinu testosterona, što bi bilo objašnjenje za uticaj na zdravlje sperme.

Previše trčanja može naštetiti vašoj spermi

Iako trčanje može osnažiti vaše plivače, postoje dokazi da muškarci koji trče jako puno – otprilike 107 kilometara sedmično – mogu imati pad razine testosterona i kvalitets sjemena za 28 posto. Ovo je rezultat starijeg istraživanja Univerziteta u Connecticutu, ali su i novija istraživanja potaknula slične razloge za brigu.
Dokazi nisu čvrsti, ali „izgleda da trčeči previše možete dosegnuti razinu kada dolazi do upalnog procesa koji može oslabiti vašu spermu“, kaže Thill.

Köhler se slaže i dodaje kako je vježbanje određeni stres za vaše tijelo. „Taj stres, u normalnim količinama, djeluje pozitivno“, kaže. „No, kod muškaraca koji treniraju za maraton i doista mnogo trče svakoga dana, on može imati negativan uticaj, uključujući smanjenje razine testosterona, smanjenu seksualnu funkciju pa čak i neplodnost.“
Isto istraživanje iz Connecticuta, otkrilo je kako je razina testosterona i kvalitet sperme bila najbolja kod onih koji su trčali 56 kilometara sedmično – iako je to gruba procjena.

Tekst: Markham Heid/Runners World

Slične objave

Kućni ljubimci su dobri za zdravlje – to potvrđuje i nauka

V.R.

Ideja za doručak: Bezglutenske palačinke sa ribizlama

V.R.

Koliko srcu treba da se oporavi nakon prestanka pušenja?

V.R.

Ostavite komentar