Republika Srpska / BiH Vijesti

Štrajk prevoznika: Kratka obustava terminala na Rači

Dvadesetak špeditera i autoprevoznika RS jednočasovnom obustavom rada na graničnom prelazu Rača izrazilo je nezadovoljstvo zbog, kako tvrde, namjere Uprave za indirektno oporezivanje BiH da ukloni postojeći terminal na Rači i na drugoj lokaciji napravi novi. Tvrde da se iza premještanja terminala kriju veći ciljevi. Autoprevoznici i špediteri obustavili su…

Dvadesetak špeditera i autoprevoznika RS jednočasovnom obustavom rada na graničnom prelazu Rača izrazilo je nezadovoljstvo zbog, kako tvrde, namjere Uprave za indirektno oporezivanje BiH da ukloni postojeći terminal na Rači i na drugoj lokaciji napravi novi. Tvrde da se iza premještanja terminala kriju veći ciljevi.

Autoprevoznici i špediteri obustavili su rad na jedan sat. Cilj je da pošalju poruku da neće pristati na to da se terminal iseli na drugu lokaciju, koja je mnogo manjeg kapaciteta, što bi izazvalo veće troškove i gubitak vremena.

Protest je organizovan u isto vrijeme kada se u Banjaluci otvaraju ponude za novi terminal na Rači, pristigle na javni oglas koji je raspisala Uprava za indirektno oporezivanje 18. jula ove godine.

Predsjednik Udruženja autoprevoznika RS Nikola Grbić podsjetio je da je u izgradnju graničnog prelaza i carinskog terminala prije 14 godina Evropska unija uložila 11,5 miliona evra. Gašenje ovog terminala, zbog, kako tvrdi Grbić, ličnih interesa pojedinaca je nedopustivo.

“Evropska komisija radi na ukidanju terminala, a mi pravimo nove. To je sulud i nepromišljen potez. Ovaj carinski terminal bi se isključivo koristio za prolaz ,a taj novi terminal je daleko manji. Špediteri će izgubiti poslove, prevoznici da čekaju na carinjenje robe i vjerovatno će se opredijeliti za neki drugi granični prelaz”, rekao je Grbić.

Prema njegovim riječima, špediteri na ovom terminalu urade godišnje oko 60.000 carinskih deklaracija, vrijednosti oko 3 miliona maraka.

“Nažalost, ni jedan fening tih sredstava nije utrošen na uređenje ovog prostora. Ovaj granični prelaz godišnje pređe oko 3 miliona putnika i oko milion vozila ,a pogledajte, mnogo smeća, zaraslo u travu, često bez vode i struje. Zar nije jednostavnije urediti ovaj prostor i pustiti nas da radimo, a ne graditi novi”, pita Grbić.

Ako se nadležni ogluše o njihove zahtjeve spremni su na radikalnije mjere, najavio je Grbić.

I špediteri nezadovoljni, tek u jutarnjim časovima stigla je ekipa za popravku agregata. Izričiti su u tome da ne žele da idu na drugo mjesto, napominjući da žele poboljšanje rada na ovom terminalu. Kažu da ovom terminalu ne treba mnogo da bolje funkcioniše, kaže Radmila Koprivica, radnik u špediciji.

“Sigurno je da premještanje neće olakšati posao ni autoprevoznicima ni špediterima, nego naprotiv, napraviće više problema I troškova, a ono što je najgore lokacija ne kojoj treba da bude budući terminal je mnogo manjeg kapaciteta”, napominje Slobodan Zarić, radnik u špediciji.

Vozači kamiona koje smo zatekli takođe su nezadovoljni što će u putu zbog promjene lokacije, provoditi više vremena. Ako dođe do promjene lokacije, kažu da će mijenjati granični prelaz.

BN TV

Slične objave

Objavljen spisak kandidata nove Evropske komisije

D V

Ispred zgrade VSTS-a protest u 12 časova

M.

Blic: Izbori na Kosovu odlažu sastanak u Parizu?

M.

Ostavite komentar