Tehnologija World-wide-web

Google počeo sa prodajom Titan sigurnosnog ključa i izvan Sjedinjenih Američkih Država

Google je još 2018. lansirao svoj hardverski sigurnosni ključ Titan – USB dodatak koji kada se prikači na uređaj služi kao ključ za pristup web-sajtovima i servisima na koje je korisnik registrovan.

Google je još 2018. lansirao svoj hardverski sigurnosni ključ Titan – USB dodatak koji kada se prikači na uređaj služi kao ključ za pristup web-sajtovima i servisima na koje je korisnik registrovan.

Ključ je do skoro funkcionisao samo u okviru Chrome pretraživača, da bi nedavno postao podrška i za druge pretraživače.

Google je početkom aprila objavio novo Titan ažuriranje, koje uključuje podršku za Firefox i Edge, te su funkcije zahvaljujući kojima su korisnici iz Chrome-a mogli da pristupaju na Gmail, YouTube i G Suite – a da nisu morali da ukucavaju komplikovane lozinke, te unose lične podatke, stigle i na ove pretraživače. Titan ključ se oslanja na FIDO2, a i druge kompanije rade na sličnim proizvodima. Funkcionalnost ključa dokazuje i podatak da, od kada se u okviru kompanije primenjuje Titan, ni jedan radnik nije bio žrtva phishingprevare. Naime, od kako je od svojih 85 hiljada zaposlenih u julu 2018. uprava kompanije zatražila da koriste fizičke sigurnosne ključeve, a umesto jednokratnih kodova, Google nije zabeležio ni jedan hakerski napad. Ovakvi ključevi, koji su konkurencija onom koji proizvodi Yubikey, omogućavaju lako logovanje na neki web-sajt, a preko ubacivanja USB ključa, te klika na dugme. Tako se od korisnika ne zahteva da unose lozinke, te generisane kodove. Iako i ovaj sistem ima određene slabosti, budući da se oslanja na fizički ključ koji lako može da se izgubi, smatra se bezbednijim od dvofaktorske autentifikacije, a posebno od one za koju korisnik dobija kod preko SMS poruke, budući da hakeri mogu da presretnu poruku koja se šalje na telefon, te na taj način dobiju pristup nalogu.

Godinu dana od kada se pojavio u Sjedinjenim Američkim Državama Titan stiže i u Kanadu, Japan, Veliku Britaniju i Francusku, pa se tako ključ koji je prvobitno dizajniran samo za internu upotrebu u okviru kompanije Google polako širi i na druga tržišta. Ključ se u Sjedinjenim Američkim Državama prodaje za 50 dolara, a u Francuskoj može da se nabavi za 55 evra, što je oko 61 dolar. I u drugim zemljama cena se kreće u istim granicama, a isporuka je besplatna.

Izvor: The Verge

Slične objave

Walmart: Novi način isporuke u kojem se namirnice pakuju direktno u frižider

V.R.

Xiaomi najavio ažurirane rezultate isporuke telefona

V.R.

Upoznajte prvi Huawei pametni telefon sa pop-up kamerom: Huawei P smart Z

V.R.

Ostavite komentar