Nauka i IT Tehnologija

U Londonu implementiran i testiran prvi AI Bar na svijetu

Na ovom svijetu postoje dve vrste ljudi. Oni koji strpljivo čekaju u redu na svoje piće, jer prepoznaju svoje mjesto u velikom poretku stvari, i oni koji se laktaju i preskaču red.

Na ovom svijetu postoje dve vrste ljudi. Oni koji strpljivo čekaju u redu na svoje piće, jer prepoznaju svoje mjesto u velikom poretku stvari, i oni koji se laktaju i preskaču red.

Ako pripadate ovoj drugoj grupi, sada će zahvaljujući AI, moći da ih primeti barmen.

Britanska data science kompanija, DataSparQ, razvila je softver koji koristi tehnologiju prepoznavanja lica da bi kupce stavio u „inteligentno virtuelni“ red, tako da će osoblje bara znati ko je stvarno sledeći, a ko je samo bezobrazan. Tehnologija je isprobana u 5cc Harrild & Sons baru u Londonu, ispred kog barmen Luka Kovijanić kaže: „Redovne mušterije su u početku bile malo sumnjičave, ali čim su videli tehnologiju u akciji, prihvatili su. Omogućuje nam da maksimizujemo naš potencijal za punjenje čaša i smanjuje potrebu za oštrim laktovima kada je gužva.“

Sistem funkcioniše tako što na ekranu iznad šanka prikazuje live video svih koji stoje u redu čekanja. Broj se pojavljuje iznad glave svakog kupca, koji predstavlja njihovo mesto u redu za čekanje, i prikazuje im na ekranu procenjeno vreme čekanja za koje će dobiti traženu uslugu. Osoblje bara tačno će znati ko je sledeći, a tehnologija će pomagati barovima i pabovima da povećaju efikasnost naručivanja i omogućiti da pića teku neometano. AI Bar takođe dolazi sa automatskom verifikacijom starosti, tako da ako mušterija izgleda maloletno, od njih će se tražiti da izvade i pokažu ličnu kartu pre nego što dođu na red. Korisnički podaci se brišu lokalno i iz cloud-a na kraju svake večeri.

Prema DataSparQ-u, sistem ima potencijal da uštedi vreme prilikom čekanja u redu u Ujedinjenom Kraljevstvu ekvivalentno točenju 78 miliona krigli, i mogao bi da napravi značajno smanjenje u prosečnom vremenu od dva meseca koliko svaki Britanac provede čekajući na piće tokom svog života. Ova tehnologija takođe pruža uvid u podatke menadžerima bara o obrascima ispijanja i vrhuncima posećenosti u toku dana kako bi im pomogli da optimiziraju svoje potrebe za osobljem.

Naravno, ovaj sistem nije samo dobar za strpljive mušterije, već bi trebalo da pretvori proces naručivanja pića manje stresnim za žene i ljude koji su sami došli u bar. Kao što kaže redovna mušterija 5cc Harrild & Sons, Katherine Rees, „Uvek mrzim kad sam u baru i grupice momaka se guraju ispred mene. Ne bi trebalo da ulazim u konflikt sa nepoznatima samo da bih naručila piće. Uz ovu novu tehnologiju to je nešto zbog čega više nikada ne moram da brinem.“

Ostale karakteristike u programu uključuju automatsko ponovno naručivanje, pa čak i „FaceTab“, koji bi samo ljudima s određenim licima omogućio naručivanje pića na određeni račun. Postavljanje sistema zahteva standardnu veb kameru, ekran i internet vezu, a iznajmljivače će koštati od 240 dolara pa naviše, što je razumna cena koju bi većina redovnih posetilaca i mušterija rado platila ako bi to značilo da će oni koji preskaču red biti suočeni sa tim da ih mašina bukvalno postavi na njihovo mesto.

Izvor: Engadget

Slične objave

Apple se pridružuje Data Transfer Project-u

V.R.

ADATA predstavila svoj XPG GAMMIX S50 PCIe 4.0 SSD

V.R.

Rudarenjem bitcoina proizvede se više CO2 nego u cijeloj jednoj državi

V.R.

Ostavite komentar