Hrana i zdravlje

Hrana koja pumpa mišiće više od bilo kojih suplemenata

Ljude nije teško ubijediti u određene stvari kada je riječ o njihovom zdravlju. Stručnjaci za marketing i kompanije za proizvodnju suplemenata tu vide šansu: prije ćemo povjerovati u čudesnu moć jedne tabletice nego pune činije ukusnog i svježeg povrća. Ipak, naučnici ističu da je suvišno tragati za hemijskom alternativom kada…

Ljude nije teško ubijediti u određene stvari kada je riječ o njihovom zdravlju.

Stručnjaci za marketing i kompanije za proizvodnju suplemenata tu vide šansu: prije ćemo povjerovati u čudesnu moć jedne tabletice nego pune činije ukusnog i svježeg povrća. Ipak, naučnici ističu da je suvišno tragati za hemijskom alternativom kada u samoj prirodi možemo pronaći hranu koja predstavlja snažan izvor nutritijenata.

Većina suplemenata koji su danas dostupni na tržištu imaju slabiji efekat od hrane koju možemo pronaći na pijaci. Uz to, ovo je i jeftinija i ukusnija solucija.

Nutricionisti savjetuju da odaberete neku od sljedećih namirnica:

BROKOLI

Ova biljka je puna jedinjenja nazvanih izotiocijanati (imaju antioksidantska svojstva) i sulforafani (pomažu u borbi protiv kancera).

Suplementi koji sadrže ova jedinjenja nisu ni izbliza zdravi kao sam brokoli. Daleko je, dakle, zdravije odabrati ovu biljku, jer se suplementi oslanjaju na bioaktivna jedinjenja da bi bili potpuno efikasni.

CVEKLA

Ako namirnice sadrže nizak nivo važnih bioaktivnih jedinjenja, onda su suplementi dobra opcija, jer ćete tako izbeći da jedete velike količine hrane. Kao najbolja namirnica, ipak, nameće se cvekla, jer sadrži više nitrata nego suplementi.

Potrošnjom nitrata možete unaprediti krvni pritisak i cirkulaciju, a preporučuje se da u njoj uživate prije treninga.

Iako se sodijum-nitrat koristi kao konzervans za meso, postoje zdravstvene regulative koje zabranjuju prevelike količine nitrata u suplementima. Na sreću, postoji dovoljno zdravih namirnica koje mogu zamijeniti suplemente, a pored cvekle najviše ga sadrže špinat i zelje.

PASULJ

Suplementi koji sadrže biljna vlakna su veoma popularni, Međutim, puno ukusnija, jeftinija i zdravija opcija je povrće bogato vlaknima, poput pasulja.

Ova hrana sadrži ugljene hidrate – oligosaharide, koji se ne mogu svariti. Oligosaharidi obezbeđuju efekat probiotika, koji u kombinaciji sa vlaknima unapređuje digestivno zdravlje.

Korenasto povrće poput brokolija i pasulja je važan element digestivnog zdravlja i dobar za smanjenje apetita.

PIJACA ISPRED SUPLEMENATA

Suplementi mogu biti dobri za ublaživanje zdravstvenih problema, ali nikako kao prvi korak. Ako unaprijedite svoj životni stil i prehrambene navike, efikasnije ćete djelovati na zdravlje… da ne govorimo o tome koliko je povrće ukusnije od pilula!

Foto: Shutterstock

Slične objave

Pritisak može da vam skoči i od grejpfruta: Izbjegavajte ovih 5 namirnica

V.R.

Ovo morate da uradite ako želite da izgubite na kilaži

Igor Mudrinić

Mediteranskom dijetom protiv dijabetesa u trudnoći

V.R.

Ostavite komentar