Auto-moto Noviteti

Prva vožnja: Podmlađen i snažniji – Mercedes V klase 300d

Osvežena V-klasa sa novim dizel motorom, devetostepenim menjačem i paketima opreme koji sežu do AMG „šminke“, sve više podseća na luksuznu braću iz automobilskog segmenta. Rivali, ako ih uopšte ima, dobili su nove glavobolje…

Osvežena V-klasa sa novim dizel motorom, devetostepenim menjačem i paketima opreme koji sežu do AMG „šminke“, sve više podseća na luksuznu braću iz automobilskog segmenta. Rivali, ako ih uopšte ima, dobili su nove glavobolje…

Novi broj Auto magazina je u prodaji, pročitajte utiske iz vožnje najnovijih modela automobila.

Prošlo je tek pet godina, od kako su u Mercedesu odlučili da putničku verziju modela Vito, poznatiju kao Viano, nazovu V-klasom, kako bi i na taj način nedvosmisleno pokazali da poseduju model koji je pre svega namenjen transportu putnika – tačnije, vozilo namenjeno zaljubljenicima u vožnju, aktivnim sportski nastrojenim osobama, koji sa sobom nose puno opreme, ili namenjeno kompanijama koje žele svojim klijentima da ponude luksuzan vid transporta.

Te 2014. godine, stiglo se do treće generacije uspešnog modela čija istorija seže do 1996. godine, a danas je na red došlo „zatezanje bora“, kako bi V-klasa još uspešnije prokrčila put do većeg broja korisnika od dosadašnjih sjajnih gotovo 210.000 za pet godina.

Mercedes je odlučio da osveži V-klasu ponudivši kupcima nove četvorocilindrične dvolitarske dizel-agregate, od kojih se jača nalazi u testiranoj verziji 300d i razvija 239 konjskih snaga

Nemački gigant, kad je reč o V-klasi, nema puno rivala na tržištu, pa je svako osveženje modela veliki pomak unapred kad je reč o komunikaciji prema korisnicima.

Eksterijer, na prvi pogled, nije pretrpeo velike izmene, ali primenjena osveženja bila su dovoljna da se modernizuje „lice“ vozila koje se i dalje kad je reč o obliku, ruku na srce, nije mnogo distanciralo od veze sa rođakom zvanim Vito.

Prednja maska je ta koja je dobila povećane usisnike za vazduh i hromirane detalje koji su bogatiji u zavisnosti od paketa opreme, a kad smo kod njih, stigli su čak i do opcije koja se zove AMG Line.

On, između ostalog, donosi i „dijamantski gril“, koji je svojevremeno debitovao na skupljim verzijama A-klase, ali u stvari predstavlja ozbiljnu vezu sa C-klasom, iz koje potiče većina osveženja vezana za unapređenu V-klasu.

Kada je reč o točkovima, Mercedes je i tu napravio pomak, pa zainteresovani u zavisnosti od paketa opreme, mogu da biraju 17, 18 ili 19-inčne felne od lakih legura sa niskoprofilnim gumama dimenzija 225/55.

Dodatno, verzije u AMG paketu stižu sa ogibljenjem koje spušta vozilo za 15 milimetara, što ih definitivno distancira od „običnih“ MPV-ova.

Sa svakim osveženjem, V-klasa polako raskida veze sa Vitom, a ovoga puta novi put je označen bogatijim paketima opreme koji stižu sa elementima koji se sreću u luskuznim putničkim automobilima sa znakom zvezde

Prvi pogled na kabinu, takođe, ni u kom slučaju ne otkriva da je reč u MPV vozilu, posebno kad se uoče veliki multimedijalni ekran i touchpad za njegovo korišćenje, a posebnu razliku donose dvodelni paneli instrument-table sa različitim teksturama, od kojih je, očekivano, najupečatljivija ona iz pomenutog AMG paketa opreme koja čini da je V-klasa sad svetlosnim godinama udaljena od parnjaka iz Vito game, što je i bio jedan od ciljeva razvojnog odeljenja.

Sa druge strane, unutrašnji prostor diktira formu vozila koja, jednostavno (za sad?) ne može da bude drugačija, pa V-klasa spolja i dalje izgleda kao veliki „van“, bez obzira na sve „modne detalje“ koje je pokupio od braće iz porodice automobila.

To, međutim, ne predstavlja nikakav minus, pošto V-klasa, što je njenim korisnicima možda i dalje najvažnije, nudi obilje prostora kroz ponuđene verzije dužine nazvane „kompakt“ i long“, koje dalje donose opcije konfiguracija sa šest, sedam ili osam sedišta.

Konfiguracija sa četiri odvojena, udobna sedišta je standard, a izbor predstavljaju klupe sa tri sedišta u sredini i/ili sasvim pozadi. Uz sve to, V-klasa i dalje nudi i pozamašni prtljažni prostor, uz opciju „Easy-Pack“ električno otvaranje zadnjeg stakla, tako da u ovom segmentu kupci nemaju o čemu puno da razmišljaju.

Sve se svodi na stvar ukusa, a kad je reč o V-klasi, sigurno je da dobijaju nešto najmodernije što može da se vidi u ovom segmentu.

Novina, kad je reč o enterijeru, znači veliki korak dalje, pošto se Mercedes pobrinuo da klijentima ponudi pravu dozu luksuza u vidu sedišta koja se mogu naći samo u najluksuznijim automobilima ove kompanije, pa boravak u vozilima V-klase u luksuznom paketu više deluju kao ugodno putovanje u kabinama malih privatnih aviona, nego u vozilu koje u osnovnim verzijama druge konfiguracije služi za dostavu.

Treba napomenuti da to nije sve kad je reč o dobrim stvarima koje stižu iz A, E ili GLE modela, pa V-klasa u „ekskluziv“ paketu opreme stiže sa „Burmester“ audio-sistemom, za zaista jedinstven užitak u kvalitetnom zvuku…

Očekivano visoka pozicija za upravljačem je nešto što nedvosmisleno prikazuje o kakvom vozilu je reč, a i sama vožnja ukazuje da se ne nalazite za komandama putničkog automobila.

Sistem za kontrolu oslanjanja je, međutim, u ponudi kupcima, pa on umnogome podiže sam komfor vožnje, uključujući i 9-stepeni menjač 9G-tronic, standardan u verziji 300d, koji omogućava vozaču da se usredsredi isključivo na upravljanje.

Preostalo je samo da se posveti pažnja i novinama kad je reč o pogonskim jedinicama. Glavna „zvezda“ ovog blagog osveženja krila se pod poklopcem motora primerka kojeg smo testirali u blizini Barselone – reč je o snažnijoj verziji dvolitarskog dizelaša koji u primerku sa oznakom 300d razvija 239 konjskih snaga i 500 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta uz dodatnih 30 Nm u „overtork“ režimu.

Jedan identičan je, inače, bio izložen i na ovogodišnjem Salonu automobila u Beogradu, pa je dvodnevni test bio idealna prilika da se uverimo u mogućnosti. Četvorocilindrični „naftaš“ pokazao je snagu i agilnost u različitim režimima vožnja, na različitim konfiguracijama puteva i sjajnu „vezu“ sa 9-stepenim menjačem.

U Mercedesu su su dobili ekonomičan agregat smanjene zapremine u odnosu na prethodnika koji je doneo i manje vibracija, ali a ono na čemu bi možda u budućnosti mogli dodatno da porade u Mercedesu ipak je zvučna izolacija, čime bi se napravio još jedan veliki korak ka potpunom otklonu od Vito nasleđa.

Slabija verzija novog OM654 agregata zamenila je prethodnika u verziji 220d, donoseći identičnu snagu od 163 KS, ali donoseći veću ekonomiju sa prosečnom potrošnjom od fabrički navedenih 5,9 litara na 100 pređenih kilometara.

Iako na prvi pogled deluju minimalne, promene na osveženoj V-klasi/Vianu treće generacije dovoljno su velike da zainetersuju korisnike ovog tipa vozila.

Dodatno može da ih ohrabri informacija da će se „ulepšana“ V-klasa cenovno pozicionirati kao i prethodne verzije ovog modela.

Tehnološki pomagači

Kad je reč o tehnologijama koje se nalaze u V-klasi, ovaj model ne zaostaje puno za ostalim Mercedesima. Pre svega, tu su inteligentne LED svetlosne grupe, koje se adaptiraju na postojeću situaciju na putu dozirajući intenzitet i visinu svetlosnog snopa, ali i prateći kretanje vozila kroz krivine.

Aktivna parking asistencija se nalazi među opcionim ponudama, ali u ovom profilu automobila je zaista više nego korisna. Kamera 360 stepeni, dodatno olakšava manevrisanje V-klasom, pa je zaista topla preporuka za svakoga ko želi da dodatno olakša boravak u ovom vozilu.

Sistem sprečavanja udesa nije novina kod Mercedesa i korisna je pomoć svima koji provode mnogo vremena za upravljačem, bez obzira na tip automobila, a „u paketu“ može da se posmatra i Distronic Plus koji, na primer, održava rastojanje između vozila na putu i upozorava na potrebu snažnog kočenja, a može da delimično olakša kontrolu i u slučaju dosadne stani-kreni vožnje u gradskim gužvama…

Verzije za kampere

Očekivano, osvežena V-klasa je za određena tržišta ponudila i poznate kamperske verzije Marco Polo, koje su bile dostupne novinarima na test vožnjama.

Ono po čemu se ove verzije izdvajaju od standardnih je svakako enterijer, koji pruža vrhunski komfor kad je reč o izletima, ali i dužim putovanjima, za sve koji imaju potrebe za dužim boravcima u prirodi, kao što su, recimo, pecaroši ili surferi.

Marco Polo verzije poseduju rotirajuća prednja sedišta i mini kuhinju, ali i prepoznatljivi podižući krov koji omogućava zaista udoban boravak u kabini ovog jedinstvenog vozila.

Električna budućnost

Na Salonu u Ženevi 2019, Mercedes je predstavio i koncept EQV, koncept, plug-in hibridne verzije V-klase, koja prema procenama treba da ima domet od oko 500 kilometara sa jednim punjenjem baterija smeštenim u podu vozila kako se ne bi narušavala moguća konfiguracija od 6-7-8 sedišta.

Saopšteno je da prednje točkove pokreće električni motor snage ekvivalentne 200 KS, kao i da je očekivana maksimalna brzina oko 160 km/h.

Promocija serijske verzije očekuje se u septembru u Frankfurtu…

motor4 cilindra
zapremina1.950 ccm
snaga176 kW (239 KS) pri 4.200 o/min
maks. obrtni moment500 Nm (+30) od 1.600 do 2.400 o/min
menjač9-stepeni automatik
dimenzije: D/Š/V5.140/1.928/1.880 mm
međuosovinsko rastojanje3.200 mm
nosivost948 kg
rezervoar57 l
masa2.152 kg
pneumatici225/55 R17
maks. brzina220 km/h
ubrzanje 0-100 km/h7,9 s
potrošnja (fabrička)6,4/5,7/5,9 l/100 km
emisija CO2155 g/km

B92

Slične objave

Aska je novi koncept letećeg automobila sa hibridnim pogonom

V.R.

Najpopularniji auto-brendovi u Rusiji

D V

Harley-Davidson sklopio partnerstvo za proizvodnju manjih motora

V.R.

Ostavite komentar