Banja Luka

Okončana gradnja Zelenog mosta, gradu veći račun, izvođaču penali zbog kašnjenja

Nakon dvije godine čekanja okončana je gradnja novog mosta na mjestu nekadašnjeg Zelenog i s jedne strane vozači koji putuju između Obilićeva i Kočićevog vijenca neće više praviti kilometarske krugove, a s druge strane Grad će morati platiti njegovu gradnju više nego što je planirao, dok će izvođač radova da…

Nakon dvije godine čekanja okončana je gradnja novog mosta na mjestu nekadašnjeg Zelenog i s jedne strane vozači koji putuju između Obilićeva i Kočićevog vijenca neće više praviti kilometarske krugove, a s druge strane Grad će morati platiti njegovu gradnju više nego što je planirao, dok će izvođač radova da plati penale zbog kašnjenja.


Novi prelaz preko Vrbasa biće pušten za saobraćaj u petak veče paljenjem osvjetljenja na mostu tačno u 21 čas, što je simbolična godišnjica jer je skoro u isti dan 2017. godine zabranjen prolaz vozilima preko starog Zelenog mosta, jer je utvrđeno da je njegova konstrukcija trula i nije više bezbjedna za normalno odvijanje saobraćaja.

Prema riječima gradonačelnika Igora Radojičića novi most na lokaciji Zelenog je u ponedeljak prošao test opterećenja, što znači da se može pustiti u saobraćaj.

– Trenutno se obavljaju završni radovi razvodi se struja, farba ograda, rade prilazi i sklanja sprud koji je bio ispod mosta zbog izgradnje – rekao je Radojičić.

Pozvao je građane da u petak na toj lokaciji prisustvuju kratkoj svečanosti.

– Paljenjem svjetla koja su jedna specifičnost ovog mosta koji pored standardne rasvjete ima sprovedeno osvjetljenje na stubovima i nosačima ozvaničićemo puštanje u funkciju ovog mosta – kazao je Radojičić.

Jedan od prilaza novom mostu je problematičan jer se radi o prilično uskoj saobraćajnici, a Radojičić je rekao da se na ulazu u Kozarsku ulicu radi proširenje i da je to maksimum koji se može uraditi.

– Stambeni objekti se nalaze uz samu saobraćajnicu i trotoar je uskog profila tako da se tu jako malo može uraditi, jer bi rušenje postojećih objekata bilo skuplje od gradnje dva nova mosta – kazao je Radojičić.
Kada je u pitanju naziv mosta Radojičić je rekao da ni onaj stari nije imao zvaničan naziv već je on kolokvijalno bio poznat kao Zeleni most.

Zbog boje ograde koju trenutno ima novi most, a koja je mješavina plave i zelene Radojičić je u šali dodao da će ga građani možda zvati tirkizni most.

– Način davanja imena ulica trgova i mostova je propisan skupštinskom procedurom pa će se i to pitanje sigurno nekada razmatrati – naveo je Radojičić.

U samoj relizaciji ovog projekta je bilo nekoliko zakašnjenja i Radojičić je potvrdio da će zbog toga izvođač radova morati platiti penale, ali nije precizirao o kojem iznosu je riječ.

Ugovor za novi most je potpisan sredinom juna prošle godine, nakon čega je usljedilo uklanjanje starog i gradnja novog. Prvobitno je gradnja trebala biti okončana krajem 2018, ali taj rok izvođač radova, “Prijedorputevi”, nije ispoštovao. Postavljen je novi, sredina aprila, koji isto nije ispunjen.
Načelnik Odjeljenja za saobraćaj i puteve Slaviša Sandić je rekao da se penali za neopravdano produženje roka obračunavaju po danu.
Sa izvođačem radova smo imali ugovor do 14. aprila a nadzorni organ treba da kaže za koliko dana je neopravdano produžen rok i izračunaćemo koliki će biti penali u skladu sa ugovorom – kazao je Sandić.

Prilikom potpisivanja ugovora s Gradom vrijednost posla je iznosila 2,2 miliona KM a govoreći o ceni gradnje, Sandić je istakao da još uvijek nije stigla okončana situacija od strane izvođača.

– Ako prihvatimo sve zahtjeve za dodatne radove koje smo dobili od izvođača radova gradnja tog mosta neće biti skuplja od 2, 7 miliona maraka. Imajući u vidu činjenicu o kakvom kapitalnom objektu se radi, završenim za manje od godinu dana, i to sa evidentnim deficitom radne snage, možemo biti zadovoljni realizacijom ovog projekta – kazao je Sandić.

Jedan od mještana koji se juče prevezao biciklom preko mosta bio je mještanin Obilićeva Zoran Popović koji je rekao da će građanima puno značiti puštanje ovog mosta u funkciju.

– Stari most je bio uzak, samo su vozila u jednom smjeru mogla prolaziti i moralo se često dugo čekati da se dođe na red kako bi preko njega prešli – kazao je Popović.

Smatra da je jedino bila greška što se godinam krpio stari most i ulagana su ogromna sredstva uzalud.
Sljedeći most u Srpskim Toplicama
Igor Radojičić je rekao da su odmakle pripreme za gradnju narednog mosta i to u Srpskim Toplicama.

– Očekujem da u toku ljeta imamo tender, kroz rebalans smo obezbjedili sredstva a u toku je revizija projektne dokumentacije. Ako javne nabavke budu išle uredno očekujem da ćemo dobiti izvođača i da krajem ljeta i početkom jeseni uđemo u radove na novom mostu – kazao je on.

Dodao je da ova adminstracija ima ambiciozan plan da za pet godina Banjaluka ima četiri nova mosta.

– U taj broj računamo i onaj most kod Incela koji je u decembru 2016. godine pušten u funkciju te novi Zeleni u junu 2019.godine. Most u Toplicama, ako njegova realizacija krene na vrijeme biće završen iduće godine i onda možemo da krenemo sa kapitalnim ulaganjem a to je gradnja mosta u Docu – naveo je on.

BLmojGrad

Slične objave

Akcioni plan: 173 velika projekta “teška” 57 miliona KM

M.

U banjalučkoj livnici uništeno hiljadu pušaka

M.

MJEŠTANI BANJALUČKOG NASELJA U PANICI: Klizište im uništava kuću, moraju da se isele

M.

Ostavite komentar