Auto-moto Noviteti

Stižu automobili sa spoljnim vazdušnim jastucima

Kompanija ZF demonstrirala je kako funkcioniše novi, spoljni vazdušni jastuk koji štiti automobil i putnike u njemu u slučaju bočnog sudara.

Kompanija ZF demonstrirala je kako funkcioniše novi, spoljni vazdušni jastuk koji štiti automobil i putnike u njemu u slučaju bočnog sudara.

Nemački proizvođač auto-komponenti ZF saopštio je početkom godine da je konstruisao sugurnosne vazdušne jastuke koji se naduvavaju izvan putničke kabine vozila i koji su, kako se navodi, već spremni da se pojavi na tržištu.

Ova kompanija radila je čitavu deceniju na razvoju novog sistema vazdušnih jasuka, koje je predstavio na simpozijumu “Airbag 2018”, održanom u Manhajmu u novembru.

Sada smo po prvi put u prilici da vidimo demostraciju ove tehnologije koja je održana na poligonu u Memingenu u Nemačkoj:

Kako objašnjavaju u ZF-u, bočni sudari spadaju među najopasnije saobraćajne nezgode. Samo u Nemačkoj u udesima ove vrste godišnje pogine skoro 700 ljudi, što je trećina od ukupnog broja smrtno stradalih na putevima u toj zemlji.

U ZF-u smatraju da bi uvođenje spoljnih bočnih vazdušnih jastuka sačuvalo brojne živote i pomoglo da se znatno ublaže povrede putnika. Prema njihovim rečima, ovaj tip vazdušnog jastuka smanjuje prodiranje jednog vozila u drugo za do 30%.

Prototip jastuka koji je prikazan u Memingenu aktivira se milisekundama pre samog kontakta dva vozila i povećava “zonu gužvanja” koja je inače mala na tom delu karoserije.

Foto: ZF promo

Sistem koji je razvio ZF sastoji se od senzora, kamera, radara i lidara, koji detektuju nailazak drugog vozila sa strane, dok centralna upravljačka jedinica procenjuje da li je sudar neizbežan ili ne i na osnovu toga donosi odluku da li da aktivira vazdušni jastuk.

To je ujedno bio i najveći izazov za inženjere – kako pouzdano predvideti da će se sudar zaista i dogoditi i sprečiti nepotrebno aktiviranje jastuka.

Sistem inače ima na raspolaganju svega oko 150 milisekudni za “donošenje odluke” i naduvavanje vazdušnog jastuka, što je period jednak vremenu u kome se odvija treptaj oka.

Drugi veliki problem bio je kako za tako kratko vreme naduvati prilično veliki vazdušni jastuk, zapremine 280-400 litara, što je oko osam puta veća količina vazduha u odnosu na onu koja je potrebna za aktiviranja unutrašnjeg vozačevog jastuka.

ZF je ranije najavio da bi spoljni vazdušni jastuci mogli da se nađu u produkcijskim modelima automobila već od 2021. godine

Slične objave

Mercedes-AMG CLA 35 i zvanično

D V

Renault Arkana – ruska privilegija za 14.000 evra

D V

Audi nije odustao od vodonika i gorivih ćelija

D V

Ostavite komentar