Magazin Showbiz

Kako je odzvonilo Viktorijinim anđelima

Dugo je mejnstrim estetikom vladao normativ Glamazonki sa sumanuto raskošnih Victoria’s Secret revija. Supermodeli jednostavno nisu mislili da su dovoljno super dok im se ne desi prvi angažman za donedavno vladajućeg globalnog proizvođača praćka tangi i nabudženih brushaltera.

Tada dobiju krila i postanu VS anđeli. Svake godine ova kompanija je ulagala milione u to da osim poliesterskih bebi dol spavaćica proda i vlažni san na pisti, pa je nakon pažljivo odabrane lokacije (od Londona do Pekinga) i dekadentne teme za reviju, došao na red booking najpopularnijih muzičara u tom trenutku… Sve zajedno stvaralo je jedinstveni fenomen u pop kulturi, sa TV prenosom i naknadnim milionskim pregledima revije na YT.

 

View this post on Instagram

 

It wouldn’t be an INCREDIBLE day without an Incredible party. @leomieanderson & @alyssalynch are on the scene! #IncredibleEveryDay

A post shared by Victoria’s Secret (@victoriassecret) on

Međutim, ono što je cijeloj priči davalo legitimitet je što nisu (samo) muškarci zaslužni za neviđeni uspjeh ovog modnog softporna. Žene su pomalo mazohistički uživale u stampedu tih nemogućih proporcija prebacujući sebi što nemaju grudi kojima nikad ne treba podrška brusa, noge koje djeluju kao da počinju od vrata ili barem struk koji nikad nije sreo pogačicu sa čvarcima. Djevojčice širom svijeta su taman povjerovale u to neopipljivo #wokeuplikethis… Da kosa stalno leluja na vjetru, da se koža zmijski presijava pod reflektorima i da će uvijek biti tako mlade ako piju dva i po litra vode dnevno (tako naime glasi najčešći kliše savjet svake VS manekenke).

A onda se nešto desilo. Profit kompanije više nije bio nešto čime se mogu pohvaliti, pa milionska ulaganja u imidž nisu više opravdana. Luksuzne lokacije VS radnji opremljenih da izgledaju popout bekstejdža na modnoj reviji počele su da padaju poput domina. Prošlogodišnji termin revije na TV-u imao je najgori rejting gledanosti do sad. Na kraju, iz menadžmenta je stigla odluka da se više VS Fashion Show neće prikazivati u prajmtajmu na američkoj televiziji te da će se fokusirati na drugoj vrsti eventa.

Gdje je zapelo? Kako to da odjednom nikog ne zanima da čuje šta to Viktorija taji?

Činjenica je da se u svijetu poslije #metoo pokreta i ljute borbe za diverzitet svake vrste baš i nije kul furati se na izgled Barbike, osim ako je to stilski sarkastično poigravanje sa stereotipima. Nije pomoglo ni što su se čelni ljudi VS u nekoliko navrata izletali izjavama da “nikad neće uvrstiti plus size modele jer za to jednostavno ne postoji dovoljno interesovanja” te da “nikad ne bi pozvali transgender modele za reviju jer je VS revija fantazija, a ne realnost.” O siroti bogati konzervativni matorci, zar baš želite da vas rastrgnu na Tviteru?

I dok je Victoria’s Secret sve dublje tonula u svoju autoreferentnost, drugi brendovi su to iskoristili da prikažu svoju jedinstvenu viziju onoga što seksipil zaista predstavlja danas. Neprikosnovena među trendseterima, Rijana, za svoju Savage by Fenty liniju veša izabrala je modele najrazličitijeg porijekla, težine, bez tabua, bez polnih pretpostavki, bez photoshopa ili kako bi ona sama rekla “bez previše s*anja”. Modni startup Third Love naglo je stekao popularnost kad se pročulo da u ponudi imaju brushaltere svih mogućih veličina ali i specijalno napravljene za žene čije grudi usljed deformiteta ili hirurških zahvata nisu jednake, ili koje zbog mastektomije teško uopšte mogu da pronađu odgovarajući veš.

 

View this post on Instagram

 

Be a girl that can do both – sweet & Savage ✖️ #SavageXIRL 📸: @pollyhanrahan @gabriellafloydmakeup & @lucyyknelll

A post shared by SAVAGE X FENTY BY RIHANNA (@savagexfenty) on

Paralelno sa tim, mejnstrim estetika skoro da više i ne postoji. Lifestyle kompanije se utrkuju čija će kampanja bolje da oslika potrebu za drugačijim prikazima ljepote i ponosno naglašavaju da vjeruju u #nofilter. Mediji u Francuskoj su u obavezi da na svakoj reklami naglase ako je korišćen photoshop za obradu fotografije.

 

View this post on Instagram

 

HAPPENING NOW: savings on our site you can’t miss. Trust us: THIS IS A BIG DEAL!

A post shared by Victoria’s Secret (@victoriassecret) on

Premda me sve to oduševljava, priznajem da sam se oduvijek lično radova glam vašaru koji su VS revije utjelotvorile i svom pretjerivanju koje je taj šljašteći buvljak donosio. Čak sam gledao i one prenemagajuće pasaže gdje Viktorijini anđeli u satenskim ogrtačima (od čije nijanse ružičaste bi i El Vuds pozlilo) pričaju o tome kako je najvažnije prijateljstvo i kako one jedna drugu prihvataju onakve kakve jesu.

U ovom uzbudljivom dobu, punom potpuno oprečnih vizija lične slobode gdje svaki dan upoznajemo različitosti za koje nismo ni znali da postoje, to jednostavno djeluje previše naivno da bi bilo koga zanimalo.

Izvor:: Noizz.rs

Slične objave

Lana Del Rey novom pjesmom odgovara na masovne pucnjave u SAD-u

V.R.

Pirs Brosnan NE ISPUŠTA svoju izabranicu iz ruku!

Igor Mudrinić

Elton Džon dobio orden Legije časti

V.R.

Ostavite komentar