Magazin Zanimljivo

8 fora kojima te Ikea navlači da potrošiš mnogo više para nego što si planirao

IKEA je Diznilend za odrasle. Čak i okorjeli protivnici konzumerskog društva i oni kojima je čitava euforija šopinga smiješna, ne odolijevaju.

Odeš da kupiš jastuk ili jedan komad sitnog namještaja, a onda zaglaviš satima u lavirintu, puniš korpu kao pomahnitao, još ovo i ovo, vidi što je slatko, kako sam živio bez pink sjeckalice za bijeli luk…I potrošiš mjesečnu platu, pa se zadužuješ za hranu i račune tog mjeseca. Zvuči poznato? Ne, niste usamljen slučaj i za to postoji razlog. IKEA ima neke trikove koji reprogramiraju mozak potošača. Ne ljutite se, niste robot ni mašina, ali podsvijest je čudo!

Ćufte prodaju namještaj

Gerd Diewald, jedan od menadžera IKEA robne kuće iz Amerike kaže da ćufte od mesa najbolje prodaju sofe. Svake godine kupci iz cijelog svijeta pojedu oko milijardu ćufti. U čemu je fora? Gladna mušterija je loša mušterija. Zato je restoran lociran u centru prodavnice. Stručnjaci za marketing znaju da je izvjesnije da ćete siti kupiti još nešto osim planiranog.

Резултат слика за ikea accessories

IKEA dušeci nemaju standardne dimenzije i to nije slučajno

Dimenzija nekih dušeka je drugačija nego u ostalim radnjama. Čini se da to i nije velika stvar – kupiš novi ram kreveta i to je to. Ne! Tu su i posteljina, prekrivači, jorgani. Isto važi za jastuke – za većinu dimenzija jastučnice ćete naći samo na jednom mjestu. Već znate gdje.

Postoje dva dana kada nove proizvode možete kupiti na odjeljenju As-Is

Sve IKEA robne kuće imaju odjeljenje sa sniženom robom (As-Is). Tu namještaj možete kupiti sa malim oštećenjima po cijenama koje su i 70 odsto niže. Na žalost neiskusni kupci obično završe kupujući stvari koje im apsolutno ne trebaju ili namještaj koji je prilično ruiniran. Jedan radnik IKEA robne kuće je na Redditu podijelio koristan info. Možete kupiti kvalitetne stvari na sniženju odmah poslije proljećnih i ljetnjih sniženja. Tada kupci često vrate robu koja im se nije dopala ili im iz nekog razloga ne odgovara. Ti proizvodi idu direktno u odjeljenje As-Is. Obilježite prvi april i prvi avgust u kalendaru.

Резултат слика за ikea accessories

Ugradni aparati su im uvijek skuplji

Ugrađena bijela tehnika u IKEI košta dosta više nego u drugim prodavnicama. Zašto? Jer su to jedini proizvodi koje pravi fabrika koja je treća strana. Sve ostalo se proizvodi u fabrikama čiji vlasnik je IKEA.

Prodavci vam ne prilaze namjerno

Zaposleni u IKEI vas nikada nećete pitati “Kako da vam pomognem?” To je zabranjeno. Dozvoljeno vam je da sami napravite svoj izbor, a i to je dio marketinške igre. Kada bi vam prodavac ponudio pomoć, to bi vas zaustavilo. Zamislite sebe kako stojite tamo i mislite kako će super te zavjese izgledati na vašem prozoru…Oh, i jastučići će savršeno ići uz njih. I onda prodavac odjednom priđe i probudi vas. Ne! IKEA želi da maštate o životu koji biste mogli da imate ako kupite njihove lijepe stvari. I vi ih kupite.

Резултат слика за buying in ikea

Prodavnice su napravljene tako da vas tjeraju da potrošite pare

Lavirint IKEA je već uveliko predmet šala na Twitteru i stvarno je lako izgubiti se. To se ne dešava zato što nemate osjećaj za prostor već zato što dizajneri žele da se osjetite izgubljeno. Londonski arhitekta Alan Pen je ispričao kako to radi – lavirint i odsustvo ravne linije i standardnih rafova tjera kupca da hoda u krugovima i vraća se uvijek iznova na isto mjesto. Poslije sat vremena tog lutanja u krug se naravno osjećate dezorijentisano. Potpuno zaboravite da ste u IKEU došli po onaj jedan jastuk. Pen je procijenio da oko 60 odsto kupovina u IKEI nije bilo planirano.

Korpe su s razlogom pune različitih proizvoda

Po cijeloj prodavnici su korpe pune različitih sitnica. Kupac ovako razmišlja: ako ima dosta nečega – jeftino je. Kupićete salvete, kašike, igračke, ne zato što vam trebaju već jer im je cijena jako povoljna (spojler: nije!). To je način da IKEA proda mnogo toga bez sniženja.

Резултат слика за ikea accessories

Trikovi iz kazina

Da li ste primijetili da u IKEA robnim kućama nema prozora i velikih satova? To je trik koji je ova kompanija pozajmila od kazina. To rade da bi kupci izgubili pojam o vremenu. Kada sklonite sve izvore prirodnog svjetla i satove, ljudi više vremena troše na šoping.

KAKO DA UŠTEDITE

Najjeftinije stvari imaju cijenu sa crveno – žutom etiketom.

Ne uzimajte olovku. I to je psihološki trik. Kada vam daju nešto besplatno u radnji, lakše se opustite i spremni ste da kupite ono što vam ne treba.

Izvor:: Noizz.rs

Slične objave

Udar mladih jutjubera na njemačke političare

V.R.

Slonovi u Zimbabveu umiru od suše i gladi

J K

Maradona je dobar, Pele je bolji, a zna se ko je najbolji

Igor Mudrinić

Ostavite komentar