Auto-moto Test

Jeep Grand Cherokee Trackhawk najbrži terenac na ledu

Jeep Grand Cherokee Trackhawk postavio je na Bajkalskom jezeru rekordnu brzinu u vožnji na ledu u kategoriji terenaca.

Vozilo je dostiglo brzinu od 280 km/h zahvaljujući 6,2-litarskom V8 motoru sa 710 KS koji omogućava ubrzanje 0-100 km/h za samo 3,7 sekundi i maksimalnu brzinu 290 km/h.

Rekord je postavljen po pravilima Međunarodne automobilske federacije (FIA) i potvrđen od strane Ruske automobilske federacije (RAF).

Na tradicionalnom godišnjem događaju pod imenom @Dani brzine@ (2019 Speed Days) u okviru Bajkalskog festivala auto-moto sporta na ledu koji se održava u Rusiji, Grand Cherokee Trackhawk je uspeo da dostigne prosečnu brzinu od 257 km/h tokom jednog kilometra, sa startom u pokretu i prosečnom brzinom iz stanja mirovanja od preko 100 km/h.

Maksimalna brzina na ledu, prema GPS lokatorima, iznosila je 280 km/h. Jeep Grand Cherokee Trackhawk dokazuje svoju tvrdnju da je najsnažnije serijsko terensko vozilo na svetu.

Učestvovanje na ovom događaju je veliko opterećenje za kočioni sistem zbog karakteristika bajkalskog leda. Na suncu, površina leda prekrivena je tankim slojem vode koja umanjuje prijanjanje na površinu.

Ipak, čak i u takvim uslovima, Grand Cherokee Trackhawk je postigao odlične rezultate kočenja zahvaljujući svom Brembo kočionom sistemu koji koristi velike prednje kočnice.

Pogon je obezbedio Jeep Quadra-Trac sistem za vožnju na sva četiri točka “po potrebi” koji uključuje diferencijal sa elektronski ograničenim proklizavanjem i jednobrzinskim razdelnim menjačem za aktivni prenos, kao i Selec-Track sistem sa pet dinamičnih modova – Auto, Sport, Staza, Sneg i Šlepanje – koji omogućavaju vozaču da izabere postavku za vozilo koje idealno zadovoljava sve potrebe i uslove okoline, uključujući i vožnju po ledu.

Pre trke, nepotrebni predmeti su uklonjeni iz Grand Cherokee Trackhawk vozila, i proverom je utvrđeno da je nivo goriva dovoljan.

Sve vožnje su obavljene u skladu sa propisima ruske Međunarodne automobilske federacije (FIA). Maksimalna prosečna brzina je računata tokom jednog kilometra sa startom u pokretu, vozači su trebalo da pređu 1 kilometar na sredini staze pri najvećoj mogućoj brzini, i jedan kilometar od starta iz stanja mirovanja.

Pravila su takođe diktirala da se mora proći kroz kapije za merenje iz oba pravca, a sudije računaju prosečan rezultat. Da bi se omogućilo potrebno ubrzavanje i kočenje, ukupna dužina staze je bila 12 km.

Takođe, postignuta apsolutna maksimalna brzina tokom svake vožnje je uvrštena u zvaničnu Knjigu rekorda Rusije.

Festival “Dani brzine na ledu Bajkalskog jezera” prvi put je održan 2011. godine. Tokom osam godina, preko 20 brzinskih rekorda je postavljeno na ledu Bajkalskog jezera u različitim kategorijama vozila.

Sve vožnje se tradicionalno održavaju na prirodnom golom ledu i pripremanje rute je ograničeno samo na uklanjanje prepreka (nanosi snega, izbočine) koji ugrožavaju bezbednost vozača i sudija.

Sudije licencirane od strane Ruske automobilske federacije beleže postignuća koristeći opremu za merenje odobrenu od strane FIA.

Izvor: FCA

Slične objave

Prodaja električnih auta u Norveškoj prvi put veća od prodaje auta na benzin i dizel

V.R.

Amerika i zvanično bez dizela u putničkim automobilima za 2020. godinu

V.R.

FCA je uništio Maserati, ali nema namjeru da ga proda Kinezima

D V

Ostavite komentar