Auto-moto Ostalo

Toyota Corolla 1.8 Hybrid je “najzeleniji” auto 2019. godine u Srbiji

Novoj Corolli sa hibridnim pogonom pripalo je zvanje EKOauto godine u Srbiji, u konkurenciji 12 modela koji su bili kandidati za ovogodišnji ekološki najprihvatljiviji automobil na našem tržištu.

U konkurenciji za EKOauto u Srbiji našlo se 12 automobila iz aktuelne produkcije: BMW Serije 3, Citroen C4 Cactus, Ford Focus, Honda CR-V, Kia Ceed, Mercedes A klase, Opel Combo, Peugeot 508, Seat Arona, Suzuki Jimny, Toyota Corolla i Volvo S60.

Prilikom odlučivanja od pobedniku, ključni kriterijumi, u pogledu životne sredine, zajedno sa težinskim koeficijentima, po značaju bili su: potrošnja goriva (30%), emisija štetnih materija (30%), mogućnost reciklaže (20%), buka (10%), zapremina motora (5%) i snaga motora (5%).

Odluku da Toyota Corolla Hybrid ponese zvanje EKOauto godine u Srbiji doneo je stručni žiri na čijem je čelu mr Dušan Stokić (Služba za životnu sredinu, tehničke propise, kvalitet i društvenu odgovornost Privredne komore Srbije), Filip Radović (Agencija za zaštitu životne sredine), Milan Božić (AMSS – Centar za motorna vozila), Dr sci med Vladimir Resanović (Klinički centar Srbije), Branislava Jovičić (Centar za promociju održivog razvoja) i Zlatko Mitić (Metro Market – Tržišne komunikacije u oblasti automobilizma).

Članovi stručnog žirija detaljno su analizirali sve pristigle prijave i vrednovali ih na osnovu podataka i informacija dobijenih od autorizovanih zastupnika automobilskih brendova.

Držeći se prethodno utvrđenih pravila i procedura za sprovođenje postupka izbora EKO automobila godine u Srbiji, doneta je konačna odluka o tome da je EKOauto 2019. godine u Srbiji – Toyota Corolla 1.8 Hybrid.

Izbor za ekološki najprihvatljiviji auto na našem tržištu već osmu godinu uzastopno organizuju Privredna komora Srbije, Agencija za zaštitu životne sredine, Agencija za bezbednost saobraćaja, Centar za motorna vozila AMSS, Centar za promociju održivog razvoja i kompanija Metro Market.

Kako kažu organizatori, cilj ovog izbora je da doprinese:

– podizanju svesti građana o očuvanju prirodnih resursa,
– manje štetnom uticaju automobila na životnu sredinu i čoveka od već postojećih na tržištu,
– pozitivnom uticaju na korisnike/građane da osim uobičajenih elemenata za kupovinu automobila (dizajn, cena, i sl.), razmatraju i aspekte zaštite životne sredine (potrošnja, emisija štetnih materija, reciklabilnost, materijali i dr.),
– potrebi da se razmišlja o celokupnom životnom ciklusu automobila – ne samo o upotrebi, već i o fazi projektovanja i proizvodnje (upotreba materijala, potrošnja energije…), kao i o fazi post-upotrebe (reciklaža, opasne supstance),
– dodatnom podsticanju proizvođača i uvoznika da se u ponudi, i na domaćem tržištu, nađu „ekološki podobni“ automobili,
– društveno odgovornom ponašanju i etičkom poslovanju.

Nagradu za EKOauto godine direktoru Toyota Srbija, Robertu Lukiću, uručio je Goran Trivan, ministar za zaštitu životne sredine u Vladi Republike Srbije.

Do sada, zvanje EKOauto godine u Srbiji, poneli su: Honda Civic 5D I-DTEC (2012), Peugeot 208 1.4 e-HDI (2013), Dacia Logan MCV 1.5 dCi (2014), Mazda 2 1.5d (2015) i Mercedes-Benz GLC 350e 4Matic (2016), Citroen C3 1.6 Hdi (2017) i Opel Crossland X B1.6DT Ecoflex (2018).

Toyota Corolla 1.8 Hybrid

Toyota je je već dugo globalni lider u automobilskoj industriji. Hibridna tehnologija, koja ujedno obuhvata i znanje stečeno kroz proizvodnju ekološki prihvatljivih vozila tokom dugog niza godina, postavljena je od strane Toyote kao ključna tehnologija u automobilskoj industriji za zaštitu životne sredine u XXI veku.

Od lansiranja prve generacije Priusa 1997. godine, Toyota je postepeno ugrađivala hibridnu tehnologiju i u ostale modele – od kompaktnog Yarisa do nove Corolle.

Potpuno nova Corolla zrači dinamičnijim izgledom, donoseći i potpuno novi hibridni pogon sa funkcijom samopunjenja tako da nova generacija najprodavanijeg Toyotinog modela u čitavoj automobilskoj industriji označava i početak Toyotine strategije dvostrukih hibrida.

Svi osnovni modeli sada su dostupni sa izborom od dva hibridna pogonska sistema.

Jedan od njih sastoji se od klasičnog SUS motora zapremine 1,8 litara koji razvija snagu od 122 KS, koji nudi sve odlike četvrte generacije hibridnog sistema, uključujući poboljšani odziv i linearnost uz tradicionalne pogodnosti kao što su mala potrošnja goriva i opuštena vožnja.

Četvrta generacija 1,8-litarskog hiridnog sistema razvija 122 KS/90 kW uz obrtni moment od 142 Nm, a sa dodatom snagom od 53 kW/600V elektromotora koji razvija maksimalni obrtni moment od 163 Nm.

On je tih, intuitivan, brzo reaguje i ima samodovoljnu EV tehnologiju koja ne zahteva priključivanje na punjač.

Troškovi održavanja su niski, nudi velike uštede u gorivu, kao i nisku emisiju CO2 i može da podnese do 50 osto ukupnih svakodnevnih relacija.

Poseduje četiri cilindra, 1,797 cm3, DOHC, kao i Atkinson Cycle sistem sa mnoštvom prednosti koje su dizajnirane da povećaju efikasnost na planu potrošnje goriva, ubrzanja i smanjenja buke.

Performanse Corolle Sedan Hybrid opremljene 1,8 litarskim agregatom su: ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11 sekundi, a maksimalna brzina projektovana je na 180 km/h.

Potrošnja goriva kod Sedan verzije iznosi minimum 3,4 l/100 km, a njegova emisija CO2 je samo 77 g/km (WLTP: 100 g/km).

B92

Slične objave

Pravilnom upotrebom pneumatika do bezbjedne vožnje

D V

Američka pošta se sprema za testiranje autonomnih kamiona

V.R.

Folksvagen još nije donio odluku o „balkanskoj“ fabrici

V.R.

Ostavite komentar