Auto-moto Noviteti

AMG sila – Prva vožnja Mercedesa A 35

Trenutno najjači Mercedes A klase nosi oznaku AMG A 35, izvlači 306 ks iz 2.0 litra zapremine, ima pogon na sva četiri točka i donosi mnogo radosti za sve ljubitelje G sile i dobrog zvuka izduvnog sistema, a do kraja marta možete ga videti uživo na sajmu automobila u Beogradu.

Novi broj Auto magazina je u prodaji, pročitajte utiske iz vožnje najnovijih modela automobila.

U januaru smo objavili reportažu o međunarodnoj prezentaciji potpuno nove Mercedes B klase.

Imali smo prilike da provozamo auto najlepšim putevima Majorke, na kojima su se smenjivali pejzaži planinskih predela i obala Sredozemnog mora.

Vozeći najnoviji MPV konstruisan na mehaničkoj platformi nove A klase, prokomentarisali smo ograničenje brzine od 90 km/h. Ta cifra je gotovo nedostižna u oštrim uzastopnim krivinama, od kojih se dobar deo njih nalazi na preko hiljadu metara nadmorske visine.

A onda je usledio novi dan. I novi automobili na hotelskom parkingu. Za sada najsnažnija verzija A klase čekala nas je da još jednom prođemo planinske krivine Majorke.

Upoznajemo se sa automobilom i primećujemo velike razlike u odnosu na standardni model.

Sportska sedišta i zasečeni volan manjeg prečnika sa AMG logoom su definitivno najupadljiviji.

Kako i ne bi bili, kada svojom ekstremnošću nagoveštavaju razlog zbog kog su baš tako dizajnirani.

Kupci mogu da biraju ne samo boju, već i vrstu materijala. Posebno nam se dopala prevrnuta koža na volanu, ali i to što je profilisan tako da praktično i ne skidate ruke sa pozicije 9:15.

Usredsređenost vozača na vožnju je bila prioritet, pa je Mercedes na volan postavio i tastere za odabir režima vožnje.

Dramatičnost pojačava i to što svaki od njih ima displej; dok preko desnog birate mod za klizavu podlogu, „komfort“, „sport“, „sport plus“ i „individual“ režim vožnje, preko levog tastera na volanu, takođe sa displejem, imate mogućnost da isključite ESP ili da odaberete manuelni mod menjača.

Upadamo u polu-kadicu i podešavamo je vrlo nisko, skoro kao u trkačkim automobilima.

Dubok zvuk iz auspuha nagoveštava zabavu na putu ka Palmi, najvećem gradu Majorke.

AMG A 35 ponaša se vrlo uglađeno po gradu, nema neprijatnih i naglih reakcija na laganu komandu gasa.

Brzine slaže sitno, pri 60 km/h je već u šestoj. Izlazimo na otvoreno i selektor režima vožnje prebacujemo u „sport“.

Mapa ubrizgavanja menja karakter, a motor neuporedivo brže prima gas.

Stižemo u predeo sa krivinama. želimo da osetimo suštinu trenutno najsnažnije A klase; selektor prebacujemo u „sport plus“ režim.

Tek sada auto postaje prava zver, neprepoznatljiv u odnosu na „komfort“ mod. Volan je maksimalno krut a ogibljenje zategnuto kao praćka.

Pun gas katapultira auto uz snažno roktanje iz auspuha prilikom svake promene brzine. Svaki, pa i najmanji pritisak na gas izaziva naglu reakciju.

Maksimalno ubrzanje po izlasku iz krivine i osećamo kako auto bukvalno grize asfalt.

Sledi snažno kočenje i oštar ulazak u krivinu; unutrašnji zadnji točak je čvrsto uz podlogu.

A klasa skreće kao po šinama.

Ponovno maksimalno ubrzanje zakucava za sedište u naletu adrenalina uz fantastičnu kanonadu klapne auspuha. A da, ograničenje brzine… Sada je tako malo u našim očima.

Na svu sreću, domaćini iz Mercedesa su nam odabrali duži put do cilja. Dovoljan da bar neko vreme ne maštamo o prkošenju G sili.

Posle smirivanja pulsa i snižavanja krvnog pritiska razgledamo auto. Na njemu su opcione „devetnaestice“. Neki primerci imaju i opasno atraktivan zadnji krovni spojler.

Perforisane kočnice od 350 i 330 milimetara su iste kao i na budućem AMG A 45.

Razmišljamo kakav li će tek on biti kada se pojavi. Imaće oko sto „konja“ više. I ovih 306 nije lako ukrotiti kada podivljaju.

Staza je već druga priča. Na Zapadu ih je mnogo i vikendom ljudi odlaze da se zabave. Za tako nešto, snage nikad dovoljno.

Mercedes obećava cenu nižu od 50.000 evra, mnogo opreme i još više zabave.

AMG displej

Kao i kod standardne A klase, displej instrumenata ima nekoliko modova – „klasik“, „sport“ i „supersport“. Poslednji stavlja obrtomer u prvi plan, kao i stepen prenosa.

Desni displej za to vreme prikazuje trenutnu isporuku snage i obrtnog momenta, kao i temperaturu ulja u motoru i menjaču. Za one najzahtevnije tu je i „AMG Track Pace“.

Kao sastavni deo multimedije prikazuje više od 80 podataka bitnih za vožnju na stazi, na primer, brzinu kruga, ubrzanja… Zna čak i kada ste napustili stazu ili ste je skratili uz pomoć GPS sistema.

Promena karaktera sa volana

Osim preko prekidača na centralnoj konzoli, odabir režima vožnje („klizavo“, „komfort“, „sport“, „sport plus“ i „individual“) može da se obavi i preko desnog tastera na volanu.

Levi je rezervisan za isključivanje ESP-a i odabir manuelnog režima menjača. Bez njega, kliktanje na komande menjača iza volana dovode samo do privremenog manuelnog režima.

B92

Slične objave

Volkswagen namjerava da ukine bar 5.000 radnih mjesta do 2023. godine

V.R.

Mercedes počeo prodaju svoje nove kupe-limuzine u Evropi

D V

Već prodati najskuplji na Sajmu automobila

D V

Ostavite komentar