Hrana i zdravlje

Post nije za djecu i trudnice

Doktorka Ivana Šarac, naučnik u oblasti ishrane Instituta za medicinska istraživanja, napominje da su na isključivanje namirnica životinjskog porijekla posebno osjetljiva djeca

Foto: Depositphotos

USKRŠNjI post koji je počeo u ponedeljak nikako se ne preporučuje deci, trudnicama, dojiljama i onima koji pate od bolesti metabolizma, upozoravaju lekari.

Doktorka Ivana Šarac, naučnik u oblasti ishrane Instituta za medicinska istraživanja, napominje da su na isključivanje namirnica životinjskog porekla posebno osetljiva deca.

– Životinjski proteini su najkompletniji proteini u prirodi i oni jedini imaju sve potrebne amino-kiseline – kaže dr Šarac. – Kao takvi su neophodni za pravilan rast i razvoj dece, jer učestvuju u formiranju svih organa. Slično važi i za trudnice i dojilje.

Doktorka Šarac napominje da sa stanovišta medicine sve namirnice imaju podjednako bitan značaj, bez obzira na to da li je reč o voću, povrću, mesu, mleku, žitaricama. Jedino je dokazano da industrijski proizvodi i grickalice koji su puni šećera i soli i brojnih aditiva imaju slab hranljivi potencijal.

– Životinjski proteini za razliku od biljnih imaju veću zasićujuću moć – kaže naša sagovornica. – Osobe koje poste ponekad ne znaju čime da zamene namirnice životinjskog porekla, pa povećavaju unos hleba i masnog peciva na bazi margarina što može da dovede do povećanja telesne težine. Ipak, kratkotrajni postovi nisu sa nutricionističke strane loši, pogotovo kad se uzme u obzir da suviše jedemo meso. Povećan unos ribe je u tom smislu “plus” za organizam, kao i dani “na vodi”, jer se telo tada čisti i od viška masnoća iz biljnih ulja.

Da se bolje utoli glad za vreme posta, dr Šarac savetuje kombinaciju žitarica i mahunastog povrća. Dugotrajno isključivanje proetina životinjskog porekla nikako se ne preporučuje, jer dokazano vodi do deficita gvožđa, kalcijuma i vitamina B12.

Izvor: Novosti

Slične objave

Nauka potvrdila koje su najbolje godine za rađanje

Igor Mudrinić

Imate lubenicu, a nemate ideja – smiksajte sladoled ili koktel

J K

Bez pretjerivanja sa proteinima

V.R.

Ostavite komentar