Hrana i zdravlje

Trčanje je efikasnije sa ovim hranjivim materijama

Trčanje je efikasan način da sagorite kalorije i povećate izdržljivost, a uz to će vam pomoći i da izgubite suvišne kilograme.

Ako ste “navučeni” na trčanje, a ipak ne želite da smanjite kilažu, onda je neophodno da promijenite nešto u svom jelovniku. Stručnjaci smatraju da je dovoljno pojačati unos određenih hranljviih materija.

VITAMIN A

Koristan je za…

Ovaj vitamina čuva čvrstinu kože i popravlja vid. Poslužiće ukoliko volite da trčite noću.

Koliko?

Muškarci: 900 mikrograma dnevno, žene: 700 mikrograma

Gdje ga ima?

Jedan pečeni batat sadrži čak 500 procenata vitamina A vaših dnevnih potreba. Mož se pronaći i u kelju i dinji.

VITAMIN B12

Koristan je za…

Pomaže tijelu da smanji procenat masti u tijelu i putem proteina koji sadrži povećava nivo energije potrebne za trening. Obnavlja nivo crvenih krvnih zrnaca i smanjuje rizik od anemije.

Koliko?

2,4 mikrograma dnevno

Gdje ga ima?

Burger od 100 grama sadrži 2,2 mikrograma, a možete ga pronaći u mlijeku, hljebu i žitaricama.

KALCIJUM

Koristan je za…

Pomaže zdravlju zuba i kostiju u kojima se nalazi 99 procenata kalcijuma našeg tijela. Uz to je i elektrolit, tako da pomaže mišićima i kontrakciji krvnih sudova.

Koliko?

Dovoljno je 1.000 miligrama dnevno.

Gdje ga ima?

Jedna čaša mlijeka sadrži 30 procenata dnevnih vrijednosti, dok mlijeka od badema i indijskog oraha sadrže čak 45 procenata. Drugi izvori su tofu sir, spanać i čia sjemenke.

HOLIN

Koristan je za…

… metabolizam. Pomaže u produkciji specifičnih neurotransmitera neophodnih za kontrolu mišića, pamćenje i koncentraciju.

Koliko?

Muškarci: 550 miligrama dnevno, žene: 425 miligrama.

Polovina populacije ima genetsku predispoziciju da slabije apsorbuje određene hranljive materije, što se manifestuje gubitkom kilograma i lošim raspoloženjem.

Gdje ga ima?

Jedno jaje sadrži 610 miligrama. Ostali izvori su pšenične klice i meso ćurke.

VITAMIN C

Koristan je za…

On potpomaže izgradnju kolagena, zbog kog koža izgleda snažno i glatko. Vitamin C je i antioksidant i oslobađa slobodne radikale prilikom trčanja.

Koliko?

Muškarci: 90 miligrama dnevno, žene: 75 miligrama dnevno.

Gdje ga ima?

Dva omanja kivija nude 100 procenata dnevnih potreba. Jako su dobre i jagode i crvene papričice.

VITAMIN D

Koristan je za…

… smanjenje povreda. Brojne naučne studije su pokazale da su trkači s manjkom vitamina D skloniji povredama, što za posljedicu ima zapaljenje zglobova.

Koliko?

Dovoljno je 600 međunarodnih jedinica dnevno. Preporučuje se da trkači koji žive u hladnijim klimatskim uslovima redovno provjeravaju krvnu sliku do proljećne sezone.

Gdje ga ima?

85 grama lososa sadrži 450 međunarodnih jedinica. Ima ga još i u žumanjcima, mlijeku i raznim pečurkama.

VITAMIN E

Koristan je za…

Zadržava vaše tijelo mladim i elastičnim. Vitamin E štiti imunološki sistem od virusa i bakterija i djeluje kao snažan antioksidant. Omogućava krvnim sudovima da sačuvaju širinu i fleksibilnost.

Koliko?

15 miligrama dnevno

Gdje ga ima?

80 grama badema vam obezbjeđuje 37 procenata dnevnih potreba. Ostali izvori su suncokretove sjemenke i maslinovo ulje.

Foto: Shutterstock

Mens Health

Slične objave

Zašto je važno da unosimo dovoljno joda

Igor Mudrinić

Gubitak težine: Što više obroka – to manja kilaža!

Igor Mudrinić

Naučnici staju na kraj jednoj od najčešćih muških boljki

V.R.

Ostavite komentar