Hrana i zdravlje

Zašto je važno da unosimo dovoljno joda

Dovoljan i redovan unos joda kroz ishranu neće dozvoliti da se akumulira prekomerna količina masti u vašem organizmu. Jod će vam pomoći u borbi protiv opadanja kose i pomoćiće da podstakne njen rast, ali isto tako pridonosi uništavanju malignih ćelija.

JODIRANA KUHINJSKA SO

Ovo je najznačajniji izvor joda. Jodirana kuhinjska so sadrži sve ljekovite sastojke samo četiri mjeseca, pa se zbog toga potrudite da kupujute so koja nije već dugo vremena spakovana.

ORASI

Iako možda niste znali, naročito mladi zeleni plodovi oraha su odličan prirodan izvor joda. Mladi orasi se često miješaju sa medom i na taj se način unose svakodnevno u organizam.

ALGE

Veliku količinu joda sadrže i alge koje su u suštini povrće koje potiče iz dubina mora. Naročito bogate jodom su smeđe alge.

MORSKI PLODOVI

Morski plodovi apsorbuju relativno veliku količinu joda iz mora i okeana. Naročito su dobre za konzumiranje školjke, škampe i bijela riba.

ĆUREĆE GRUDI

Pečene ćureće grudi su bogat izvor joda, ali samo ako se radi o ćurki koja je bila hranjena zdravom i organskom hranom, znači domaća ćurka.

Foto: Shutterstock

Mens Health

Slične objave

Naučnici otkrivaju: Da li je zdravo jesti suhomesnate proizvode?

J K

Kada je najbolje da vježbate?

Igor Mudrinić

Kada da legnemo i koliko da spavamo da bismo imali savršen izgled

V.R.

Ostavite komentar