Auto-moto Noviteti

Hyundai razvija “digitalni ključ”

Tradicionalni fizički ključ automobila odlazi u istoriju, a novi digitalni ključ će moći da se preuzme putem aplikacije i moći će da ga koriste do četiri ovlašćene osobe

Zaboravili ste da ponesete ključ svog automobila ili ste ga izgubili, slomili? Nema problema! Uskoro vam to više ni neće trebati jer će se tehnologija Near Field Communication (NFC) putem pametnih telefona pojaviti na novim vozilima marke Kia i Hyundai već ove godine. Digitalni ključ će identifikovati korisnika u neposrednoj blizini vrata vozila i ono automatski podešava postavke, olakšavajući deljenje automobila između više osoba, naravno onih koje ste vi kao vlasnik prethodno odobrili. NFC antena za identifikaciju ulaza će se nalaziti u ručki vrata vozača i suvozača, dok je jedna za pokretanje motora smeštena na mestu u automobilu predviđeno za bežično punjenje. Nakon otključavanja vozila korisnik može da pokrene motor stavljanjem pametnog telefona na mesto za bežično punjenje u centralnoj konzoli i pritiskom dugmeta Start / Stop motora.

Korisnikova željena podešenja vozila su memorisana u vozilu. Kada je digitalni ključ prepoznat, ona se automatski podešavaju – uključujući položaj retrovizora, sedišta i kola upravljača, kao i kontrole za audio, video i navigacijske (AVN) sistem i head-up prikaz.

Hyundaijev digitalni ključ može da se koristi za daljinsko upravljanje odabranim sistemima vozila putem pametnog telefona. Koristeći komunikaciju Bluetooth Low Energy (BLE), korisnici mogu da zaključaju i otključaju vozilo, aktiviraju alarm i pokrenu motor. Osim toga, kada se vozila s autonomnim funkcijama parkiranja komercijalizuju, tom funkcijom će isto tako moći da se upravlja na daljinu.


Nivo pristupa različitim funkcijama vozila može da se prilagodi svakom korisniku tokom određenog perioda. Vlasnik vozila može da odredi trajanje upotrebe vozila ili da ograniči upotrebu samo na određene funkcije prilikom iznajmljivanja vozila. Na primer, može se čak koristiti za omogućavanje dostavljaču paketa da otvori prtljažnik kako bi vama kao primaocu isporučio paket.

Jednom kada deljenje automobila (carsharing) postane raširena pojava, digitalni ključ će biti dodatno programiran da bi podržao besplatan najam vozila, pri čemu vlasnik i vozač ne moraju da se susreću ali mogu preneti digitalni ključ putem aplikacije za pametne telefone.

Osim što će vozila Kije i Hyundaija biti mnogo lakše uključiti u program deljenja automobila, u budućnosti će digitalni ključ biti dodatno poboljšan kako bi omogućio pokretanje funkcija kao što je zvučno upozorenje kad vozilo prekorači definisane brzine ili putuje van određenog geografskog područja.

U slučajevima kao što je korišćenje usluge slanja ili poseta servisu, gde predaja digitalnog ključa nije moguća, postojaće i standardni ključ i tip ključa u obliku kartice.

NFC je oblik radiofrekvencijske identifikacije (RFID) koji se može pohvaliti visokim nivoom bezbednosti. Bežična komunikacija NFC se odvija samo kada su uređaj i čitač udaljeni svega nekoliko cm. Zato će broj ukradenih vozila opremljenih ovakvom tehnologijom najverovatnije biti sveden na minimum.

‘Veliki broj budućih kupaca Kije i Hyundaija imaće koristi od digitalnog ključa, kao i omogućavanje inovativnih novih šema za deljenje vozila’, rekao je Ho Yoo, šef grupacije za razvoj elektronske industrije Hyundai Motor Group. ‘Proučavamo i druge načine na koje možemo iskoristiti ovu vrstu tehnologije povezanih automobila kako bi značajno poboljšali iskustvo vožnje i vlasništva.’

Izvor: Tportal.hr
Foto: Hyundai

Slične objave

Volkswagen T-Roc R u Njemačkoj od 43.995 evra

V.R.

Opoziv za Mazde 3 zbog točkova

V.R.

Audi od ljeta 2020. ukida štampane kataloge

V.R.

Ostavite komentar