Nauka otkriva: Da li je bolje brzo ili sporije trčanje?

Objavljeno: 15.4.2019.


Radite sve da ostanete u formi i formirate zdrave životne navike, ali šta ako ste izabrali pogrešan način?




Nova studija danskih naučnika sugeriše da previše fizičke aktivnosti može uticati na vašu dugovječnost.

ISTRAŽIVANjE

U istoj studiji, istraživači su pratili 1.098 zdravih trkača i 413 zdravih ljudi koji ne trče, i to u vremenskom intervalu od 12 godina.

Nauka otkriva: Da li je bolje brzo ili sporije trčanje?
Foto: Shutterstock

Rezultati su iznenadili mnoge. Trkači koji su vježbali energičnije i prelazili veću kilometražu imali su više vjerovatnoće za ranu smrt od netrkača. Stručnjaci preporučuju da lagano trčite tri dana nedjeljno ili 2,4 sata sedmično.

MH SAVJETI

  • Važno je naglasiti da vježbačima koji trče sporijim tempom odgovaraju vježbe manjeg intenziteta, dok oni koji napornije i brže trče , odgovaraju vježbe visokog intenziteta.
  • Ako trkači džogiraju nekoliko decenija, može doći do problema sa kardiovaskularnim sistemom.

Zato pažljivo sa trčanjem!

 

Mens Health

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *