UPOZORENJE: Ukoliko previše sjedite na poslu možete ugroziti zdravlje mozga

Objavljeno: 12.2.2019.


Već decenijama, ljekari i naučnici objavljuju brojne detalje o pogubnom uticaju fizičke neaktivnosti na naše zdravlje. U prilog tome ide i najnovija studija objavljena u naučnom magazinu Plos One koja je otkrila zanimljive korelacije između dugog sjedenja i slabijeg rada mozga, prije svega kada je riječ o memoriji.




U navedenoj studiji istraživači su posmatrali rad moždanih funkcija 35 učesnika koji su bili starosti između 45 i 75 godina. Oni su odgovarali na pitanja o tome koliko su aktivni tokom dana, koliko dugo sjede i koliko hodaju. Rezultati testova obavljenih putem magnetne rezonance dali su naučnicima jasan uvid u promjene na sljepoočnom moždanom režnju, dijelu mozga u kome stvaramo nove memorije. Tim istraživača je otkrio interesantne obrasce između sjedenja, stepena aktivnosti i gustine mozga. Otkriveno je da ljudi koji duže sjede imaju tanju koru sljepoočnog moždanog režnja.

Iako je u ovom istraživanju statičnost povezana sa volumenom mozga, rezultati nisu potvrdila tvrdnje nekih da slaba fizička aktivnost smanjuje sveukupnu sposobnost rada mozga. Međutim, ovaj tim naučnika nastavlja sa ispitivanjima na polju rada moždanih funkcija i neaktivnosti.

DRUGI ZDRAVSTVENI PROBLEMI UZROKOVANI DUGIM SJEDENJEM

Jedna starija australijska studija pokazala je da kod ljudi koji sede najmanje šest sati dnevno dolazi do simptoma u vidu osećaja umora, veće nervoze i depresivnosti, mnogo više u odnosu na ljude koji se redovno bave fizičkim aktivnostima. Ovi podaci nisu jedini koji idu u prilog tvrdnjama da je apsolutno neophodno da više šetamo.

Naime, metaanaliza iz Njemačke objelodanila je da ljudi koji provode veći dio dana sjedeći imaju veće šanse od dobijanja raka debelog crijeva za razliku od onih koji su aktivni tokom dana. Plus, neaktivnost se povezuje i sa povećanim rizikom od dijabetesa, gojaznosti i bolovima u leđima.

PROMIJENITE NAVIKE

Ljekari savjetuju da se bavite nekim oblikom fizičke aktivnosti bar dva sata dnevno. Publikacija objavljena u magazinu British Journal of Sports Medicine objavila je podatke o nužnosti provođenja na nogama bar dva sata dnevno, posebno u slučaju populacije koja većinu dana provodi sjedeći. Da biste to postigli, između ostalog, naviku dugog sjedenja prekidajte stalnim ustajanjem i kratkim šetnjama. Na taj način ne samo da će koristi imati fizička strana vašeg organizma, već i ona mentalna.

D.R.

Mens Health

Komentariši

Vaš e-mail neće biti objavljen. Podaci koji su neophodni obilježeni su znakom *